chiddush logo

רמאות בכסף-שלב חזק וטוב במילחמה בו. (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי רומם אלדובי, 17/12/2010

ב"ה

 

רחל אימנו ויוסף-הצדיק, בנה בכורה, היחידי שהיא זכתה לגדל. יש להם דבר משותף, הם ניראים כל-כך גלויים ומצליחים, ביפנים, מעשים ניסתרים הם פועלים ההפך מן הניגלה.

   כאשר סוחר מרארה לנו הכל, חשוף וברור, אני צריכים לבדוק יותר. סוחר-ישר יודע את החסרונות כמעט בכל מוצר. ההסתרות שלהם הם מטעם הפוך, הם מסתירים כדי לדאוג לאחר.

 

      זה לימוד טוב מאוד, כמעט בכל-ענין.

   

    "אין שכינה שורה אלא בדבר הנסתר מן-העין, אם אנו יודעים שזה כך, קל הרבה יותר להיות ישרים, אם עושים ההפך זה בונה מדניות של צביעות מביפנים, שאתה בונה אותה כלפי-חוץ.

     דברים אלו מצווים בתורה, מופעים בתורה, נביאים, כתובים, דברי-תנאים, אמוראים במישנה ומידרשי-תנאים, בשני-ש"ס גמרא {בבלי וירושלמי} סיפרי הלכות שלהם, בכל תקופות ישראל ספרים כה רבים מדברים על-כך.

 

 

      חשוב מאוד, מאוד לעורר כל המימסד הפועל מערכי אהבה ויראה, דרך דיינים רבנים, מורים. לבנות מורות ומרצות. יש להגדיר את דברי-ההלכה בצורה שכל בן-ישראל יוכל להבין אותה. העברת נושא זה בכל-עמנו.

      דבר זה יקל עלינו להעבירו בכנסת, אם חוקים חמורים נגד עסק המרמה בכוונה, תשלום נזק, צער, ביזוי הבא לעיתים קרובות.

    כנסת חייבת להעביר חוקים ברורים, כנסות-למדינה, סגירת-עסק אי מתן רשיון לפתיחת עסק חדש, לזמן-רב.

    בעלי-עסקים רבים יחששו לרמות לקוחות, הם לא יודעים מי מקליט אותם. האם זה לא חוליות של ממשלת-ישראל התופשות את הרמאים.

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
רומם אלדובי (15/3/2012)
ב"ה
חשוב מאוד להחמיר על המתפרנס מרמאות. לשם לחוקק חוקים בזה, צריךלתקן את המערכת המחוקקת. כל זמן שיושבים בראשה ובה אנשים שעלו בדרך רמאות, צריך לזרוק אותם משם, להעמידם בשיא ההקדם לדין. לא משנה נשיא, רב ראשי שאינו דיין ונבחר על ידי קולות גויים ושונאי-תורה, שופטים בעלי-דיעה פולטית הנותנים לדיעה פוליטית להכריעה מי היה צודק. זה היפך הצדק בתורה. התורה אוסרת לשפוט אחד מקרוביו או את רבו.היא מודיע לנו שדברים אלו מתים את הלב, כמו או יותר משוחד של כסף.ב