חב"ד וברסלב
כול העניין הזה של ברסלב וחב"ד בדורות האלו הוא הוצאת יקר מזולל מקליפת "חשוב", - כי גימטרייה ברסלב (294) ועוד גימטרייה חב"ד (14) ועוד 8 האותיות שיש בהם עולה "חשוב" וכן הוא בליקוטי מוהר"ן תורה א' של רבי נחמן המדברת בעניין החשיבות וכן הוא עניין חב"ד חוכמה בינה דעת שמדורם במוח שכפי שכתב הפתח אליהו בתחילתו "... מוחא איהי מחשבה ...", מחשבה כלומר עניין ההחשבה והחשיבות ועניין החשוב.
ובאמת זוהי קליפה, קליפי מוחין שיש לברר לעתיד לבוא של קיני קינזי וקדמוני כשטר שבואר לאברהם בברית בין הבתרים, כי בספר סגולות הכללי ידוע שהרוצה ברעת זולתו יאמר את שמו באופן המתחסר ואופן המתחסר של שם אלוקים גימטרייה שלו "חשוב", כלומר 316 כך אל – ה – ים, להים, הים, ים, ם – הרי עולה 316 = חשוב שהוא בלעומת דטומאה עבודה זרה שלהם של השיתוף הנקראת בפינו ימח שמו וזכרו בראשי תיבות גימטרייה חשוב, והיא ככללותה רצון נורא ברעת אלוקים לכן כששלטה העבודה הזרה הזו בעולם בכול תוקפה וגבורתה היה פה בעולם שממה ומחלות גדולות שנקראות בפי ההיסטוריונים בדורות האלו ימי הביניים, כי בחינת אלוקים כמבואר בקבלה הוא בחינת יש למטה למטה יש, - והרוצה ברעתו מביא רעה גשמית חומרית מוחשית פה למטה ביש למטה.
לכן מכשהתחילו חב"ד וברסלב את פעולתם הברוכה להוציא יקר מזולל מזאת הקליפה החל מעבודת הבעל שם טוב מתחילת המחצה השנייה של האלף השישי התחיל להתרבות השפע הגשמי החומרי המוחשי ביש למטה שוב ולמלא את העולם בכול טוב.
כי התכלית של הוצאת היקר מהזולל הזו היא כדי שביחד עם מתמלא אלוקים העולה 200 בחינת ומאתיים לנוטרים את פריו כך: א, אל, אל – ה, אל – ה – י, אל – ה – ים, יעלה תקט"ז שהוא "ואתחנן" עם הכולל, תכלית שלמות תפלות משה לעניין מקדש שלישי כי מכפר על 6 פעמים גימטרייה אלקים 6*86=516=316+200, שהוא בחינת כניסת משה לארץ ישראל משה הוא גואל אחרון שעל ידי זה באה הגאולה השלמה במהרה בימנו.