השיבנו אבינו לתורתך וקרבינו מלכנו לעבודתך (2 תגובות לחידוש זה)
אם יודעים שליהודים יש הרבה תורות, אני חושב שיש תורת כמספר היהודים. מה תשאלו? הרי קבלנו במעמד הר סיני רק תורה אחת, מה אתה אומר שישנם הרבה תורות?
תשמעו טוב: נכון קבלנו תורה אחת, אבל למעשה ישנם הרבה תורות. וכיצד הדבר?
לכל אחד יש תפיסת עולם שלו, חינוך שלו, משקעים שלו, קשיים משלו, חברה משלו, שמקשים עליו לשמור את התורה כפי שהיא נמסרה בכתב ובעל פה. ובטבעינו אנו מחפשים להצדיק את עצמינו. וכדי להגן על עצמינו ולהרגיש טוב, כל אחד יוצר סביב אשיותו, סביב תכונותיו, סביב אופיו, הגנה, מהי אותה הגנה? ההגנה היא הסבר למעשיו שהם לפי דרך התורה, כל השקפותיו, כל מעשיו מסתדרים לו מצוין לפי התורה, יש לו הסברים נפלאים ופלפולים אדרים להסביר ולבאר איך שיטתו מתאימה לדעת תורה.
אנו צריכים לדעת שהתורה היא אחת, ואם אנו לא מאה אחוז, או אפילו לא תשעים אחוז או אפילו לא שלשים אחוז מהתורה זוהי עובדה קיימת שצריכים להתמודד אתה ולא לשנות את התורה.
למי אנו קוראים אדם מסורתי? אדם מסורתי נתפש אצלינו אדם חלוני שעושה קידוש, שצם ביום כיפור וכו'. אבל למעשה כלינו מסורתיים למחצה שליש ורביע. אחד מסורתי עשר אחוז, אחד עשרים, אחד שמונים, אחד תשעים, אחד תשעים ותשע אחוז, אנו לא מושלמים, אם היינו מושלמים לא היינו מסתובבים בגוף בעולם הזה.
לסיכום: אל תשלה את עצמך, ואל תקפל ותגמש את התורה לאישויותך. תן לתורה להיות מונחת במקומה, פשוט תכיר את עצמך ותנסה לתאם את עצמך לתורה. זה לוקח זמן לפעמים כמה אלפי שנים. לאט לאט תעשה מה שאתה יכול לפי כוחותיך, ותהיה בשמחה תמיד.
וזוהי התפילה בשמונה עשרה: "השיבנו אבינו לתורתך וקרבינו מלכנו לעבודתך", לתורה שלך ולעבודה שלך, ולא לתורה ולעבודה שיצרתי סביב עצמי.
נא תן גם פתרון ולא רק הצגת הבעיה. תודה.