chiddush logo

השיבנו אבינו לתורתך וקרבינו מלכנו לעבודתך (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי ישראל, 5/11/2010

אם יודעים שליהודים יש הרבה תורות, אני חושב שיש תורת כמספר היהודים. מה תשאלו? הרי קבלנו במעמד הר סיני רק תורה אחת, מה אתה אומר שישנם הרבה תורות?

תשמעו טוב: נכון קבלנו תורה אחת, אבל למעשה ישנם הרבה תורות. וכיצד הדבר?

 

לכל אחד יש תפיסת עולם שלו, חינוך שלו, משקעים שלו, קשיים משלו, חברה משלו, שמקשים עליו לשמור את התורה כפי שהיא נמסרה בכתב ובעל פה. ובטבעינו אנו מחפשים להצדיק את עצמינו. וכדי להגן על עצמינו ולהרגיש טוב, כל אחד יוצר סביב אשיותו, סביב תכונותיו, סביב אופיו, הגנה, מהי אותה הגנה? ההגנה היא הסבר למעשיו שהם לפי דרך התורה, כל השקפותיו, כל מעשיו מסתדרים לו מצוין לפי התורה, יש לו הסברים נפלאים ופלפולים אדרים להסביר ולבאר איך שיטתו מתאימה לדעת תורה.

 

אנו צריכים לדעת שהתורה היא אחת, ואם אנו לא מאה אחוז, או אפילו לא תשעים אחוז או אפילו לא שלשים אחוז מהתורה זוהי עובדה קיימת שצריכים להתמודד אתה ולא לשנות את התורה.

למי אנו קוראים אדם מסורתי? אדם מסורתי נתפש אצלינו אדם חלוני שעושה קידוש, שצם ביום כיפור וכו'. אבל למעשה כלינו מסורתיים למחצה שליש ורביע. אחד מסורתי עשר אחוז, אחד עשרים, אחד שמונים, אחד תשעים, אחד תשעים ותשע אחוז, אנו לא מושלמים, אם היינו מושלמים לא היינו מסתובבים בגוף בעולם הזה.

 

לסיכום: אל תשלה את עצמך, ואל תקפל ותגמש את התורה לאישויותך. תן לתורה להיות מונחת במקומה, פשוט תכיר את עצמך ותנסה לתאם את עצמך לתורה. זה לוקח זמן לפעמים כמה אלפי שנים. לאט לאט תעשה מה שאתה יכול לפי כוחותיך, ותהיה בשמחה תמיד.

 

וזוהי התפילה בשמונה עשרה: "השיבנו אבינו לתורתך וקרבינו מלכנו לעבודתך", לתורה שלך ולעבודה שלך, ולא לתורה ולעבודה שיצרתי סביב עצמי.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
ישראל (6/11/2010)
לmose: יש כאן שתי בעיות: א. מה לעשות שאדם לא ישלה את עצמו? ב. אחרי שאדם מצא את יחסו האמיתי בקשר לתורה, דהיינו כמה הוא קשור לתורה, כמה מעשיו מתאימים לתורה, איך לשפר את עצמו ולהיות כמו שהתורה רוצה שיהיה באמת? על השאלה הראשונה התשובה היא: להיות אמיתי עם עצמו ככל האפשר, ולהתפלל על זה כמו שאנו מתפללים בתפילת שבת "וטהר לבנו לעבדך באמת". ואדם שמנסה להיות אמיתי עם עצמו על זה אמרו חז"ל "הבא ליטהר מסייעים בידו". ועל השאלה השניה איך אדם יתאים את עצמו לרצון התורה זוהי עבודת חיים, כל אחד הוא אחרת, אם יש לך רב תנסה לשאול אותו, ואם לא, יש הרבה שיטות בחסידות, אין לזה תשובה ברורה בדור של הגלות והחושך הגובר, יש שמחפשים דרך להשתנות ולהתאים את עצמם לתורה, ולא מצליחים בשום אופן, ויש להם נסיון גדול בנושא היהדות. זהו נושא מאד מסובך ואין כאן מקומו.
mose67 (5/11/2010)
ב''ה
נא תן גם פתרון ולא רק הצגת הבעיה. תודה.
ציורים לפרשת שבוע