chiddush logo

ברכונים – מזכרת ייחודית לאירועים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 24/1/2016

 באירועים רבים, כידוע, מעניקים לאורחים מזכרות שונות שמטרתן להודות לאורחים על כך שהם באו לאירוע שלנו. באירועים רבים נהוג להביא לאורחים מזכרות כמו מגנטים יפים, ספרונים, קישוט לבית, דברים קטנים שעושים טוב בלב.

אך בלא מעט אירועים, הן של קהל דתי והן של קהל חילוני, אפשר למצוא מזכרות ייחודיות מסוג אחר לגמרי, הכוונה למזכרות מסוג של ברכונים. מזכרות שיכולות לשמש אורחים בגילאים ובמצבים שונים. הן אורחים רווקים, אורחים נשואים שמחכים לילדים, אורחים שיש להם ילדים ועוד. ברכונים אלה הם הצורה שלנו להגיד להם תודה על כך שהם החליטו לבוא לאירוע שלנו.

מה זה ברכונים?

ברכונים הם למעשה ברכות שונות שכתובות על גבי קלף יפה או נייר למינציה מעוטר ועוד. מדובר על ברכות כגון, ברכת הבית, ברכה לפוריות, ברכה לפרנסה, ברכות לחגים ואירועים שונים ועוד. ברכונים אלו נהוג לתת במגוון אירועים, הן אירועים אישיים והן אירועים חברתיים ועסקיים. בדרך כלל נהוג לעטר את הברכה בחתימה אישית או לכתוב הקדשה מיוחדת לאורחים על מנת להראות להם עד כמה אנחנו מודים להם על כך שהם באו והשתתפו בשמחתנו.

יש לומר שברכונים אשר ניתנים באירועים, הם גם מנת חלקן של מסעדות ובתי עסק רבים, אשר רוכשים ברכונים לשימוש עצמי. כך למשל אנחנו יכולים למצוא ברכונים לפרנסה בבתי עסק וברכונים עם ברכת המזון במסעדות שונות.

מדוע נרצה לתת ברכונים לאורחים

אם מדובר בקהל דתי או מסורתי, אז התשובה היא די ברורה, מדובר בברכונים שיכולים לשמש אותם לצרכים דתיים, צרכים של אמונה. הם יוקירו זאת מעצם העובדה שהם משתמשים באותן ברכות בצורות ובמינונים שונים. עצם העובדה שאותם ברכונים מלווים בחתימה או הקדשה אישית רק הופכים אותם להרבה יותר מיוחדים, מן הסתם.  

אם מדובר בקהל חילוני, הרי שגם עבורם הברכונים יכולים להיות דבר מאוד שימושי, ראשית, לא כל ברכה חייבת להיות בעלת מימד דתי בלבד, כמו כן חלק מהברכות בעלות מימד דתי כשלעצמן, יש להן משמעות רבה גם עבור מי של מאמין. שנית, הברכונים יכולים לשמש באירועים שונים, ארוחות משפחתיות או חברתיות, כאשר יש קהל דתי בין האורחים.

נקודה חשובה נוספת, עצם העובדה שהברכונים ניתנים באירוע, הם חתימה, הקדשה, עיטור אומנותי ומיוחד, הופכים אותם להרבה יותר משמעותיים ויפים. לכן ההמלצה היא לא להסתפק רק במתן ברכה בתור מזכרת לאירוע אלא להוסיף לה נופך אישי מיוחד, משהו מהלב.

רצוי לרכוש מספר ברכונים, כמספר האורחים או לפחות כמספר המשפחות שמגיעות לאירוע. במידה ואתם מעוניינים ליצור גיוון ומיקוד, אפשר לרכוש מספר סוגים של ברכונים עם ברכות שונות ובכך תוכלו לתת לכל משפחה ברכה שמתאימה להם, אופציה אחרת היא לקנות ברכונים אחידים ולחלק אותם באופן חופשי לכל באי האירוע. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה