chiddush logo

הכנה לשנה החדשה .

נכתב על ידי DL2000, 7/9/2015

 1. בספר "לב אליהו" מובא שהשבוע האחרון של השנה מסוגל לתקן את כל ימי השנה.

2. בספר "יערות דבש" מובא כי עשרת ימי תשובה מסוגלים לתקן את כל ימות חייו. שבעת הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים הם כנגד 7 ימי השבוע, וכאשר עושה תשובה בכל אחד מהם, הוא מתקן את כל החטאים שחטא באותו יום כל ימות חייו.

3. יש לדעת כי הקדוש ברוך הוא שש על כל מצווה קלה שיהודי עושה. "אפילו מצוה קלה מאיש פשוט בתכלית הפשיטות רק מחשבה טובה באמת נתקבל לפני הקדוש ברוך הוא ברחמים וברצון, וכל מלאכי רחמים מעטרין אותה בכמה עיטורין... מזה יוכל כל איש לחזק את עצמו אם יזכה לעשות אפילו מצווה אחת ומחשבה טובה אחת כל ימי חייו דיו".

4. בימות חודש אלול מתעורר בליבות בני ישראל התעוררות לשוב מחדש להתקרב אל אבינו שבשמים. לפעמים יעלו במוחו של אדם מחשבות פיגול – מדוע אתחיל לעבוד ולהתקרב, הרי ממילא לא אגיע אל רום המדרגה. התשובה למחשבה מוטעית זו היא כי כל פעולה קטנה שתעשה למען כבוד שמו – לפי מדרגתך, נחשבת בשמים כמעשה רב וגדול.

(צילום: David Buimovitch / פלאש 90)

(צילום: David Buimovitch / פלאש 90)

5. מסקנה מעשית מכך, אומרים רבותינו גדולי המוסר, כי על האדם לקבל על עצמך קבלות טובות ואפילו קטנות, אבל לעמוד עליהם כצור החלמיש.

6. רמז לכך ניתן למצוא בתקיעת 'מאה קולות' בראש השנה. תקיעת מאה קולות מקבילות ליבבותיה של אימו של סיסרא. לכאורה, צריך ביאור, וכי לא מצאנו מהיכן ללמוד כמה קולות יש לתקוע, אלא רק מגויה זקנה?! אלא, חכמינו גילו לנו שלא יחשוב יהודי 'מי אני ומה אני,  ומה הערך של עוד מצווה קטנה שאני עושה'. לא ולא, כי אם דמעותיה של ערביה זקנה לא הלכו לאיבוד, וכל דמעה מתוך דמעותיה 'ספרו' עד שבאו לחשבון 'מאה קולות' קל וחומר לכל דמעה ולכל פעולה קטנה של כל יהודי.

7. רבי ברוך בער מקמניץ אמר פעם, דעו לכם שהיצר הרע אינו מניח לאף אחד, ולכל אחד ימצא את הדרך להפילו בפח יקוש כפי מדרגותיו, ואף ראש הישיבה אינו נמלט ממנו.

רבי ברוך בר סיפר על מעשה שהיה עימו בהיותו בקמניץ: אביו חלה והוא טיפל בו. למרות מאמציו נפטר האב הזקן ורבי ברוך בער האשים את עצמו שלא טיפל באביו כראוי. כך הלך וגבר צערו של הגאון עד שנחלש. באחד הימים נזדמן הגאון רבי ברוך בער לאסיפה עם ה'חפץ חיים'. הסתגר ה'חפץ חיים' עם רבי ברוך בער באחד החדרים הצדדיים, ופתח בשיחה על נושא התשובה כשידו אוחזת בידיו של רבי ברוך בער, וחזר עימו פעמים רבות, שבכוח התשובה – לא די שהעוון נמחק כליל, אלא כל מהותו של האדם נהפך לאיש אחר. רבי ברוך בער החל לומר מרוב שמחה 'ברוך בער חדש', 'ברוך בער חדש', וכל ימיו הכיר רבי ברוך בער טובה לחפץ חיים, באמרו כי ה'חפץ חיים' ממש החיה אותו.

8. סיפור נורא על כוחה של קבלה טובה: יהודי מארצות הברית ביקש מאדמו"ר עצה כיצד יצליח בדרכיו. הורה לו האדמו"ר שיקבל על עצמו לטבול בכל יום ויום במקווה טהרה, וכן קיבל היהודי על עצמו, ומאז לא חיסר אף יום מטבילתו. באחד הימים, היה ברכבת בדרכו לעבר בנייני התאומים להיפגש שם עם כמה סוחרים בענייני עסקיו ונזכר שעדיין לא היה היום במקווה. בתחילה חשב לוותר על הנהגתו פעם אחת ויחידה, אך לבסוף התגבר והחליט יעבור עלי מה אני הולך למקווה. ואכן ירד מהרכבת לטבול במקווה טהרה, ובאותה שעה נכנס המטוס והפיל את שני בנייני התאומים , והיהודי ניצל ממוות לחיים טובים בכוחה של הקבלה הטובה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע