chiddush logo

קריאה

נכתב על ידי שניאור, 19/8/2015

 

זה מולד, אתם אומרים? אז זהו, מסתבר שלא בדיוק. אמנם חלק מהאנשים נולדו עם עדינות יתר, אבל המשיכה היא גם עניין חברתי מובהק. עובדה שבעבר לא היו בעלי נטיות באופן הבולט שאנו רואים כיום. עובדה שגם צעירים מבולבלים לא בהכרח נדחים על ידי אותם ארגונים, אלא זוכים לעידוד "לבטא את עצמם" ולהכיר צעירים מבולבלים אחרים. עובדה שגם אנשים שבעבר סלדו מנטייה זו באופן טבעי, חושבים כיום ש"זה מולד וטבעי לחלוטין". התקשורת ועולם הבידור מלאים בעיתונאים ובעורכים בעלי נטיות, ואלה מבצעים עבודה יעילה מאוד, מבחינתם, לביסוס הלגיטימציה החברתית של אותן קהילות. הם מצליחים להנפיק הצהרות ידידותיות מפוליטיקאים "דתיים", מצליחים להכניס לאתרים הגדולים מאמרים של "רבנים" תומכי הקהילה, ומפעילים באופן כללי לובי מאוד יעיל, וגם מאוד דורסני. שהרי ידוע שהם יילחמו על זכותם של אחרים לומר את דבריהם – אבל לא בנושא ההוא. כאן חלקם יודעים לחשוף שיניים, לרמוס ולתקוף בפראות את מי שלא מיישר קו, באופן מאוד לא ידידותי ולא נאור.

* * *

הבהרה קטנה לפני שממשיכים: אנחנו לא נכנסים לחיים הפרטיים של איש, אבל בואו נדבר על אנשים, שמיוזמתם הכניסו אותנו לחייהם הפרטיים, בקול רעש גדול.

בואו ניקח את רן דנקר כמשל. לפני שבועות ספורים הוא נישא על גלי אהדת העיתונות, כאשר הצהיר על החלפת העדפה, לפחות בשלוש השנים האחרונות. כמעט אף אחד לא נדרש לשאלה, איך באמת זה קרה. הרי הבחור היה ידוע כבעל נטייה רגילה לחלוטין, ואף היו לו בנות זוג מפורסמות. אז איך זה שהוא החליף פתאום העדפה? אם זה לא עניין חברתי, מהו כן? אם רן דנקר היה נולד בתל אביב של לפני 100 שנה, האם לדעתכם היו סיכויים זהים לכך שהוא היה עושה את מה שעשה? שוב, נכון שיש אנשים שנולדים כך. השאלה היא לגבי אחוזי המולדים באופן טבעי, לבין אלה שפיתחו נטייה בגלל סקרנות, בגלל הלגיטימציה החברתית שחוגגת בכל מקום, בגלל היכרות עמוקה עם אנשי הקהילה וכן הלאה.

ודנקר לא לבד. דרור רפאל עזב בית, אישה וילדים, בגלל שבאמצע החיים "גילה" דבר דומה על עצמו. בדרך נהרסה עוד משפחה. זאב נחמה הצהיר לאחרונה שהוא גם וגם, קרן נויבך גילתה על עצמה דבר דומה, וכן הלאה. אדם שצורך את התקשורת החילונית, עלול כבר לחשוב היום שהוא-הוא זה שלא בסדר, שהרי שאר העולם "נאור", "חווה" ובעיקר "נהנה".

לא נראה לכם מוזר שפתאום בדור הזה כולם "מגלים" על עצמם שהם שייכים בעצם גם לצד השני? מה, האם בדורות הקודמים כולם חיו בהסתרה ובהכחשה, ורק כעת גילו פתאום את האור?

לא ולא. מן הסתם היו כמה בודדים שחיו בהסתרה, אבל אין מה להשוות זאת לסחף שמתרחש היום. אין ספק שמדובר בעניין חברתי מובהק, שהולך ותופס תאוצה מדאיגה. על האנשים שכבר נמצאים שם - עם הנטייה, ללא רצון לשנות אותה ולדבוק בדבר השם - אני לא מדבר. אני מדבר על אלה שנולדו סטרייטים, גדלו כסטרייטים, וכעת בגלל שטיפת מוח חברתית, עלולים לשנות את אורח חייהם למקום שמנוגד בתכלית להלכה, לאמונה, ליהדות, לכל דבר שיהודי מאמין דוגל בו – הקמת משפחה נורמטיבית כפי שהגדיר לנו בורא עולם.

אז זה רק משהו מולד? אל תהיו בטוחים. רבים וטובים כבר נפלו, גם באדיבותם של הארגונים הדתיים, שלא ברור איזו לגיטימציה הם מנסים להשיג, ולא ברור אם הם מבינים, שנזקם עולה בהרבה על תועלתם המפוקפקת. לכן סננו את התקשורת בביתכם, הגדירו פילטר לשטיפת המוח שמנסים להחדיר לכם ולילדיכם בדרכים שונות, ובעיקר – אל תגידו שלכם ולמשפחתכם זה לא יקרה.

 

http://www.hidabroot.org/he/article/150053

http://www.hidabroot.org/he/article/150053

 

דרך אגב לאור האמור לעיל, שמתי לב כי בתקופה האחרונה עיתון ידיעות אחרונות ממש נותן במה לכל מיני ישראלים שיצאו מהארון - אבל במה במה - דפים שלמים של ראיון עם שאלות מעודדות - חשבתי לתומי למה עיתון כל כך נפוץ כמו ידיעות אחרונות ממש מעודד נטיה הפוכה (איזה מילים..) אולי יש להם כמה כתבים שזקוקים לטיפול נפשי הסובלים מנטיה הפוכה... ורוצים שמדינת ישראל תהפך לסדום ועמורה חלילה, נבהלתי מכמות הכתבות שיש בנושא, הדבר בולט וחריג מאוד בעיתון של המדינה - ידיעות אחרונות - כל הורה שדואג לילדיו לדעתי אסור להכניס את העיתון הזה לבתי ישראל.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה