"וה' הֶאֱמִירְךָ היום להיות לו לעם סגולה כאשר דיבר לָך ולשמור כל מִצוותיו".
אומרת התורה שהקב"ה בחר בנו "להיות לו לעם סגולה", כדי לומר לנו שאפילו שתבוא אומה אחרת מאומות העולם ותיטיב את מעשיה ותשתדל להידבק בשכינה-הם לא ישיגו את מדרגתם של ישראל,וזה מה שנקרא סגולה וזאת גדולתם של ישראל, "כאשר דיבר לך" במעמד הר סיני: "והייתם לי סגולה מכל העמים" (שמות י"ט,ה'). וכן ניתן לומר עוד דבר שאומרת כאן התורה שאפילו אם יהיה זמן שבו יכעיסו ישראל את הבורא, אף על פי כן לא יחליף ולא ימיר אותם הקב"ה באומה אחרת,וזאת הסגולה של עם ישראל, "כאשר דיבר לך"- בפסוק "ונִפְלִינוּ אני ועמך" (שמות ל"ג,ט"ז), שביקש משה רבנו מהקב"ה שלא ישרה את שכינתו על האומות (גמרא ברכות ז'.) והכוונה היא שאפילו שאומה כלשהי תכשיר את מעשיה לעבוד את הקב"ה ותשתדל להידבק בשכינה ואפילו באותו הזמן ישראל עוברים על רצונו של הקב"ה-בכל זאת הקב"ה לא ימיר את ישראל באף אומה אחרת, והסכים הקב"ה ודיבר לעשות כדברי משה רבנו. (אור החיים). אבל ברור שאם אנו עוברים על דברי ה' זה לא טוב ואנו נענשים קשה-דווקא בגלל שאנו קרובים לה',כיוון שידוע שהקב"ה מדקדק עם הקרובים אליו כחוט השערה.וברור שהמצב הרצוי הוא כמו שמסיים הפסוק: "ולשמור כל מצוותיו"- ואז הקב"ה הרבה יותר קרוב ואנו מראים שאנו ראויים להיות עם סגולה.