chiddush logo

נושא בעול עם חברו - טבעים ותכונות (ב)

נכתב על ידי אברהם לוי, 13/8/2010

 

נושא בעול עם חברו - טבעים ותכונות (ב)

  כל אחד מבני הזוג הגיע לחתונה עם "טבעים" שפיתח וביסס ברווקותו, וכמו שלא יתכן שטביעת האצבעות של בני הזוג תהיה שווה, כך גם לא יתכן שטבעם ותכונותיהם תהיינה שוות. תמיד יש שינוי בין בני הזוג - אם מעט ואם הרבה. ובדרך כלל, בחלק מהטבעים והתכונות - מנוגדים בני הזוג לגמרי. כגון: רשלנות, אדישות, סדר וניקיון וכיוצא בזה.

   לכן בכל מה שקשור "לטבעים ותכונות" צריך הרבה סבלנות ואורך רוח לקבל את בן הזוג כמות שהוא, ולהשתדל כמה שפחות להעיר, שדברים אלו קשה מאוד לשנות. ורק אחרי שנים שכבר נקשרו זה לזה, יכול בן הזוג להתרגל להרגלי בן זוגו ולשנותם כרצונו. ופזיזות בהערות אלו ובפרט בשנה הראשונה, אינו מועיל כלום - ורק גורם לריחוק.

   ובתור נקודה למחשבה: כאשר גילית שבן זוגך שונה מטבעך ותכונותיך, מדוע הנך מעוניין שהוא ישתנה לכיוונך, למה לא תנסה אתה להשתנות לכיוונו? אדרבה! אם הנך אוהב אותו באמת, תקריב עבורו ותשתנה. אלא מה, קשה לך להשתנות. זכור שבאותה רמה גם לבן זוגך השינוי קשה. לכן אם אינך מוכן להשתנות, מן ההגינות היא שלפחות לא תדרוש את השינוי מבן זוגך.

   (כל מה שדיברנו זה על תכונות וטבעים מנוגדים. אך אם קיים "ליקוי מהותי" בבן הזוג, כגון שאינו בטיחותי וכדומה, כמובן שיש להעיר את תשומת לבו על כך ולא להשאירו מעוות. ואדרבה! אחד מתפקידיו של בן הזוג הוא להיות לו לעזר ולסייעו, ולא להפקירו והשאירו מעוות).

 

זכור!

אם אילצת את בן זוגך להשתנות, יתכן והצלחת באותה נקודה שרצית,

אך דע שזה בא על חשבון הקשר שלכם. כי "אילוץ" יוצר "ריחוק".

לכן מי שלא פועל נכון, יידע שהוא עלול לקלקל במקום לתקן.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה