הצדיק - ד
תירגום "ורוח א-להים", “ורוחא מן קדם י-הוה'” סופי תיבות "אמנה" הינו אמונה!
ראשי תיבות התרגום "יקום" בחינת "יקום פורקן מן שמיא" הנאמר בקדיש, בחינת "קומירוני כי בא אורך", בחינת "אין עמידה אלא תפלה.
ופירושו רוח מאת ה', ולא רוחו של ה'. אופן אחר, “קדם" בחינת "לפני", היינו רוח שמקומה לפניו יתברך, כנגד פניו, בבחינת "ושרי המדינות לפניו (אסתר,א,ג), בבחינת "רואי פני המלך היושבים ראשונה במלכות" (אסתר,א,יד) ופירש הזוהר הקדוש (וישב, קצב:)”ורוח א-להים – דא רוחא דמשיח".
ופירש רש"י "כסא כבוד עומד באויר ומרחף על פני המים ברוח פיו של הקב"ה ובמאמרו כיונה המרחפת על הקן", ופירש רבינו הק' (ליקוטי מוהר"ן, קיח) “מרחפת על פני המים" – היינו התורה.
על פי כל הנ"ל נראה לסכם שהרוח המרחפת אינה א-לקים בעצמו, אחרת לא היתה נכתבת תיבת "רוח", אלא רוח זו היינה כפירוש הזוהר הקדוש 'רוח המשיח', בחינת נשמת משה-משיח, בחינת צדיק יסוד עולם, שכל העולמות וכל הנבראים תלויים בו ומקבלים ממנו. ושעל ידו זוכין לאמונה ולתפלה כעולה מראשי- וסופי-תיבות תרגום אונקלוס (אמנה). וכן שהמים הם תורתו, בחינת תורה עתיקא סתימאה.