chiddush logo
נכתב על ידי אריאל אליעזר, 5/8/2010

 למה     על    בשר    ודגים    מברכים     ברכת     "שהכל",    הרי  ברכה  זו    נחשבת לברכה  הפשוטה   ביותר     מבין  הברכות,      ומדוע  מברכים     ברכה  זו    על מאכלים    שנחשבים    למאכלים    חשובים,    כמו    בשר  ודגים   ??    כיצד יתכן     שעל  ירקות    מברכים  ברכה  יותר  חשובה-    ברכת בורא פרי האדמה-   ועל    בשר ודגים    -שחשובים יותר    מירקות-   מברכים    אך ורק     ברכת  שהכל    ??    אשמח לשמוע הסברים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (4)
יצחק ג (8/8/2010)
לצומח כולו - גם אחר שנתלש מן האדמה - יש לו עדיין חיות שהרי אפשר לשתול את זרעיו, וכן הפרי עדיין מבשיל והולך כל הזמן אפי' שהוא נתלש,
ואילו כל דבר שברכתו שהכל הרי החיות שלו בטלה לגמרי וכבר אין לו שום כח ממה שהיה לו לפני כן, דוק ותמצא.
7roni7 (6/8/2010)
ברכת שהכל מקפלת בתוכה את מהות החיים בכלל
כמו שכתב הרמב"ן בסוף פרשת בא
"ואין א-ל עליון חפץ בעולמות תחתונים מלבד - שידע האדם ויודה לאלוקיו שבראו".
וזה בעצם ה 3 מילים שהכל נהיה בדברו

שהכל - כל ההויה כולה מהחומר הכי קטן ועד הגלקסיה הכי ענקים (כל היקום).
נהיה בדברו - כלומר בורא עולם הוא המנהל והקובע בכל דבר ומאמרו יוצר והמקיים כל מציאות.
וגם אם נשאל : ליין וולחם יש ברכה מיוחדת משלהם בשל מעלתם היתרה ומדוע בשר ודגים לא ראויים לברכה זו ??

אני חושב שלא בכדי ה" יתברך נתן ביד חכמים לקבוע שאין שורש אחד פרטי שמאחד או מייחד את אותם דברים כגון: האדמה היא שורש לכל פירות האדמה ועץ הוא שורש כל פירות העץ.

כל שאר הדברים זכו להיות מתברכים (מתקשרים אל השורש הרוחני) בשורש הכללי ביותר שיש וזה מהות הדם והחומר וזה מה שמחבר אותם שה" בראם (ואולי לרמוז לנו להתבונן בעיניים רוחניות איך הכל ניתן ישר מידיו ושום תהליכי
(להמשך התגובה לחץ כאן )

DL2000 (5/8/2010)
יש עד ענין , שרק אחרי תקופתו של נח רק אז הותר להם לאכול בשר , ולפני כן אכלו ירקות וכדו'
DL2000 (5/8/2010)
ברכת שהכל - היא ברכה חשובה מאוד ,מפני שמראה שהכל נוצר בידי בורא העולם .