chiddush logo

קללת בלעם - והטעות (3 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 27/6/2023

בס"ד.


קללת בלעם - והטעות.
----------------------------------.

בעיניי עושים שגיאה חמורה, שמנסים להפוך את נאום בלעם כמקשה אחת של ברכה .
 על בלעם נאסר לקלל ,אך הוא לא חדל וחפש ביטויים דו משמעיים,שעל פניהם נראים כברכה .
אך כוונתם  וסופם, רעה ורעה מאד. 
כשהוא אומר  : "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב" .
 ביקש הוא להוליך שולל את עם ישראל ולהרחיקו מחזונו כגוי קדוש, להיותו ממלכת כהנים
 ואור לגויים . 
 ביקש להרחיקו לבדידות מזהרת אך חסרת כל אפקטיביות להפיכת העולם לטוב יותר. וכך גם לשבש את גאולתו עם גאולת כלל העולם.
 כך או כך, בעידן זה עת פתיל הגאולה ניצת ואנו שרויים בעיצומו של התהליך ,בשלב ה"אתחלתא".
 לעולם לא נצלח את התווך הגאולי להיותינו בשלים ,לכלל השלימותא - בגאולה השלמה .
 אלא אם נפרד סופית מ"ברכה" זו של בלעם.
 ממלכת כהנים ואור לגויים לא ניתן להגשים ולקיים  בשלט - רחוק.
 ואי התחשבות בגויים איננה גאולה לעולם. וגם לא גאולתינו שלנו.
 משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (3)
משה אהרון (28/6/2023)
בס"ד.
ראו תימוכין ברשימה משלימה נוספת :
"כשה' מתערב בקללת - ברכת בלעם".
משה אהרון
משה אהרון (27/6/2023)
אזרחי
תודה על התייחסותך.
חיזוק נוסף לדברים :
בעניין מצורע אומרת התורה :
בדד ישב מחוץ למחנה.
והנה בלעם כיוון במילה "בדד" שחלילה
גם עם ישראל יהיה כעין עם מצורע
מחוץ למחנה האנושי.
ובמילים בגויים לא יתחשב
יתחשב - כעם.
ואכן כך התייחסו אלנו הגויים
כ"מצורעים"
ולא התחשבו בנו כעם ....
משה אהרון
א אזרחי (27/6/2023)
מסכים עם הטענה בתחילה.
בנוגע ל"בגויים לא יתחשב" שמעתי הסבר מפי הרב שרקי שהכוונה היא "שלא יעלה בחשבון" עם הגויים, אי אפשר למנותם יחד מפני ייחודו.