chiddush logo

כל האמת על הנצרות והברית החדשה

נכתב על ידי אביהו ח, 24/3/2014

 

"הנצרות היא הזאב בכיפה אדומה"
הוא היה עמוק בתוך הנצרות: מתבולל ומיסיונר ממולח. אבל אז פגש את רופא הילדים ממקסיקו; ריאיון מיוחד עם הרב דניאל עשור על השנאה הנוצרית, על הוויכוח הגורלי ששינה את חייו, על המהפכה שמחוללים ספריו, ועל הספר שבדרך

השם דניאל עשור מפר את שלוותם של אנשי הכנסייה. בהיותו מיסיונר ממולח בעברו, למד הרב עשור את הטרמינולוגיה הנוצרית על בוריה. כיום הוא הראשון בחזית מול המיסיון, מומחה לדתות, וספריו מובילים מהפך בעולם כולו. מיסיונרים מתגיירים, מתבוללים שבים לחיק היהדות ומומרים זונחים את העבודה הזרה – בזכות מלחמתו של הרב עשור, מלחמה שעדיין בעיצומה.

הרב דניאל עשור, 47, נשוי ואב ל-7, מתגורר ביישוב תל-ציון. הוא לומד ביום בכולל ברובע היהודי, ובלילה יוצא למשימות - מהרצאות מרתקות ועד וויכוחים עם מומרים שנמשכים עד אור הבוקר. הוא מנהל את האתר "שפה ברורה", פועל עם ארגון "יד לאחים", מוביל פעילות הסברה אנטי-מיסיונרית בכל העולם, והוא גם יועץ נישואים. אבל עשור עבר כברת דרך כדי להגיע למקום שהוא נמצא בו היום. הכל התחיל כמה חודשים אחרי שהשתחרר מהצבא, והחליט לצאת למסע של חיפוש האמת בניו יורק. "ראיתי באמריקה מקום אוניברסלי שאוכל למצוא בו את מבוקשי, הכל נגיש", הוא מספר. "הגעתי לניו יורק במטרה לחקור. נכון שרציתי גם להתעשר, אבל לא הייתי מטריאליסט כמו כל מי שהגיע לשם. גם אני חיפשתי כסף אבל בעיקר רציתי להתחיל את מסע הבירור שלי".

עשור פנה להגשים חלום מהימים בצבא: הוא למד לטוס, קיבל רישיונות ורכש לעצמו מטוס פרטי. אבל זה לא סיפק אותו. "הייתי עם המטוס הפרטי, מדריך טיסה עם רישיונות, אבל אתה פתאום קולט: אין מוסר בעולם. יש התקדמות טכנולוגית אבל לא מוסרית, המוסר יורד ויכולת ההשמדה עולה, פתאום אמריקה זה לא החלום. תרבות המערב מובילה את העולם לקראת קריסה. זו הייתה ניו יורק שלפני ראש העיר גוליאני, גונגל אמִתי, היה המון פשע, רציחות על 2-3 דולר. אני לא יכול לתאר לך מה ראיתי, ניו יורק הייתה עיר פשע. הבנתי שאי אפשר לחיות בלי גבולות, בלי ערכים. זה מוביל אנשים טובים, אנשים שהערצתי, למקומות לא טובים. הייתי נשוי לגויה הולנדית, נוצרייה קתולית, אבל אמרתי לה: בלי דתות, בואי נתחיל לחפש יחד את האמת. כבר חציתי את כל הקווים, לא שמרתי שום מצווה, חגגתי כריסטמס, לא הייתה בי אפילו נגיעה של יהדות. הרגשתי שאני מזמן מנותק, כבר לא היה לי חשק לצאת לחפש, אבל המצפון שלי אמר לי : אסור להישאר כך, אסור להינעל כך".

"אתאיזם זה מטופש"

עשור התקשה לקבל את היהדות בדרך שבה הוצגה לו בילדות, והחל בחיפוש אחר מה שהוא מגדיר "האמת האוניברסלית". הוא רצה לבחון קודם את אמונות המזרח הרחוק, אבל לא חש צורך לנסוע עד לשם. "הלכתי לחפש אמת שלמה, כלל עולמית, אבסולוטית, תקוות האנושות, דת אוניברסלית - זה חייב להיות כך. את כל הדתות של המזרח חיפשתי בתוך ניו יורק. סברתי שטיפשי לנסוע עד המזרח הרחוק וללמוד שפה חדשה. הספיק לי ללמוד ממהרישי יוגי שהיה בניו יורק", מספר עשור.

כשאני שואל את הרב עשור מדוע לא בחר בחילוניות אתאיסטית קלאסית, הוא צוחק. "אתאיזם זה מטופש. כל מי שלומד טיפה פיזיקה לא יכול להיות אתאיסט, צריך להיות משוחד. החוק הראשון של תרמו דינמיקה – אין תנועה בלי מניע. זה אומר שאם אתה מסתכל על הכוכבים ורואה תנועה – יש מניע. שאו מרום עיניכם וראו מי ברא אלה. חוק האנטרופיה – העולם שואף לאי סדר. אז מניין הסדר שעינינו רואות?". הוא החל לבדוק את ההינדואיזם, הארי קרישנה, אולם עד מהרה התברר לו שהכתות האלה נותנות "הארות רגעיות", אבל מאופיינות בעיקר בחוסר יציבות, "רוחניות של טלטלות, כמו סמים", הוא מנסה להגדיר. הוא גם ראה באותן כתות מגנט למסכנים. "התאכזבתי מהחומר האנושי", הוא מספר. אחר כך פנה לנצרות והחל ללמוד את דרכה. הוא נשאב לתוכה, הוטבל בפלורידה, הפך למיסיונר והחל להתווכח עם רבנים בכל מקום.

עד כמה באמת האמנת בנצרות?

"אני באמת טעיתי. הסיבה פשוטה: הפסוקים בתנ"ך. עשיו חכם להרשיע, לוקח את הפסוקים עצמם ומנסה להוכיח שאותו האיש הגשים נבואות בתנ"ך. אני הוכחתי בספר שלי שהכל סילופים, הוצאות מהקשר, גילוי פנים בתורה. הכינו רשת פרוסה, עשו ניתוח לב פתוח והוציאו את הלב מהתנ"ך. רק עשיו הרשע יכול להילחם בתנ"ך מתוך התנ"ך עצמו. גדולי המקובלים אומרים שהוא לא היה סתם איש. הזוהר אומר שהוא השתמש בכוחות, בקבלה, כדי להפוך את עצמו לאליל. הכישוף הזה עובד בעולם. באותו אופן שהאבות הם המרכבה, כך לעומת זאת, להבדיל, הס"מ פועל דרך אותו האיש".

בהיותו מיסיונר נוצרי, קרה לו דבר מפתיע, אחותו התחתנה עם כומר לשעבר שעשה את המסלול ההפוך משלו, מהנצרות ליהדות. כשביקשה ממנו אחותו לטוס לבקרה באפ-סטייט ניו יורק, עשור היה בטוח בעצמו ולא חשש מדבר. כאשר הגיע למונסי חיכתה לו הפתעה – פגישה עם רב הקהילה הספרדית, הרב יוסף יגן. הרב לחץ לו יד ושאל אותו אם הוא מוכן להתווכח עם גיסו, הכומר לשעבר, ועם הד"ר יצחק בטֵש, מרצה בכיר ומומחה לנצרות, בנוכחותו של הרב ובנוכחות כמה אנשים נוספים. עשור קיבל את ההצעה והוויכוח החל. כשאני שואל את הרב עשור מה הדבר שהצליח לשבור אותו, הוא עונה לי בשתי מילים: "ד"ר בטש". הד"ר ממקסיקו, שהיה חסיד של הרב יגן, הוזעק למשימה החשובה, שינה את כיוון הטיסה והגיע לוויכוח. קשה שלא לשמוע את ההערכה המיוחדת שרוכש הרב עשור לאותו רופא ילדים.

"הפרכת הזיוף מובילה אל המקור"

"אומרים שכל המרצים הבכירים לומדים ממנו, אין מי שיודע כמוהו, מספר אחד בוויכוח מול הנצרות לדעתי. הוא מוציא את הלפטופ ומופיע מול 5,000 סטודנטים על המחקר שהם עצמם לומדים, נותן להם עדכונים", מספר הרב עשור, ומשחזר את הוויכוח שהותיר אותו מבולבל. הוויכוח נסב סביב פסוקים שהנוצרים מנסים להיתלות בהם. בוויכוח שנערך עד שעות הבוקר הראה ד"ר בטש לעשור את כל

הסילופים, והפריך את טענות הנצרות אחת לאחת. "הוא נתן לי שנה שלמה לתת לו תשובות. בסוף השנה הגיע אליי בפלורידה, אחרי הרצאה שנתן במקום, ובא לסכם אִתי את הוויכוח. הודיתי שלכנסייה אין תשובות. דבריו של בטש נתנו לי את התשתית לספרִי על פתחה של רומי", מספר עשור.

עשור החל להבין את השקר שבנצרות, ולנתב את עצמו לכיוון האמת. לדעת עשור, לא צריך להוכיח את האמת שביהדות לנוצרי או למוסלמי; מספיק להראות להם את השקר והזיוף שבדרכם, וממילא הם שבים אל המקור. "אם תשאל נוצרי: ואם האמת אינה בנצרות? הוא לעולם לא יאמר לך שהיא באסלאם, הוא יאמר שהיא ביהדות. אם תשאל מוסלמי: ואם האמת אינה באסלאם?, הוא לעולם לא יאמר לך שהיא בנצרות, הוא יאמר שהיא ביהדות. הפרכת הזיוף מובילה אל המקור", מסכם הרב עשור את המהלך לתיקון העולם.

את אותן תובנות תרגם עשור למעשים. אלפיים שנות גלות היו גדולי ישראל מתווכחים עם כמרים בארמונות מלכים כאשר חויבו לעשות כן, אך עד היום לא נכתב ספר שמקיף את טענות הנצרות ומפריך אותן, עד שבא הרב עשור וחיבר את הספר "על פתחה של רומי". כשאני שואל אותו אם הספר הצליח לחדור לגבולות הנצרות ומבקש דוגמאות, הוא צוחק ואומר: "הספר עשה שחמט לנצרות". הרב שמע על כעשרה מיסיונרים שעזבו את הנצרות בעקבות קריאה בספר, ומומרים רבים ששבו לחיק היהדות.

"הרב עמנואל טרוניו הרים אליי טלפון מארצות הברית ואמר שהספר חזק, ושצריך להפיץ אותו בדאלאס. באים אנשים לשאול אותו שאלות ורק בזכות הספר הוא יודע לענות. גם גויים שבאו אליו ושאלו אותו שאלות התחילו לשמור 7 מצוות בני נח ועזבו את הכנסייה", מספר הרב עשור. "הוא רצה לתרום כדי לתרגם את הספר לאנגלית על מנת להפיץ בארה"ב. הרב דב ליפשיץ מ"יד לאחים" רצה לתרום להפצה ברוסיה".

גם האסלאם זכה לטיפול

יום אחד קיבל הרב עשור טלפון מהרב דב ליפשיץ. משפחה ישראלית עזבה את הארץ, בחור בשם מאור גדל בפבליק-סקול בניו יורק והתקרב לבת של טייקון מערב הסעודית. היא הציעה לו שיתאסלם ויתחתן אִתה והוא ניאות להצעה, עלה למֵכה והתאסלם. מאור הגיע עם הבגדים המוסלמים להיפרד מהמשפחה רגע לפני הנישואים, ואחיו הדר התקשר ל"יד לאחים".

"הגיעו אִתי שני אנשים מיד לאחים לאבטח אותי, ובאתי לביתו כדי לדבר אִתו", מספר עשור. "התווכחנו כמה שעות, הוא התחיל להשתכנע והסכים לשבור את צום הרמדאן מוקדם כדי להשתתף בקידוש. אחר כך הוא ברח מהמשפחה, טס לקטאר, רצה להוכיח שהוא צודק. הוא שאל שם שאלות, וחזר אליי כדי להתווכח שוב. התווכחנו שש שעות, הוא נשבר, ובא להתארח אצלי בשבת. הוא כעס בהתחלה אבל עזב בסוף את המוסלמית".

הרב עשור דאג גם לטפל בחמשת הכתות הפופולאריות וערך עבור "יד לאחים" מדריך לטיפול בנפגעי כתות, "קיצור שולחן ערוך לכתות". אבל לדעתו רובנו אדישים לאיום הגדול מכל – האיום הנוצרי. "תרבות המערב היא הגוף של הס"מ, והנצרות היא הנשמה שלה", קובע הרב עשור. מבחינתו כולנו מושפעים מהתרבות המערבית. "אנחנו חיים במדינה ה-52 של ארה"ב. משדרגים אותך מיהודי לישראלי בתעודת הזהות. ישראל הולכת ונכבשת על ידי התרבות המערבית. לא רואים פה את יעקב אלא את עשיו", אומר הרב עשור ומוסיף: "יעקב ועשיו נאבקים משחר ההיסטוריה. עשיו אותיות שמו של אותו האיש, כך מסבירים המקובלים. המאבק יימשך עד שביום ההוא יהיה השם אחד ושמו אחד".

לכאורה נראה שהאסלאם מאיים יותר, והנצרות נמצאת אתנו דווקא בידידות.

"ידידות? השנאה ליהודים שורשית יותר מהאהבה לישו. קשה להסביר לאנשים, אבל מי שלומד היסטוריה רואה שהשנאה הגדולה ביותר ליהודים בכל הדורות באה דווקא מהנצרות", אומר הרב עשור. לדידו יש כאן שינוי טקטי ותו לא. "הנצרות זה הזאב בכיפה אדומה", הוא אומר. "אם תצרף את כל ההרוגים, הנפגעים והמתבוללים עקב האסלאם תקבל אולי 100,000 איש, אם נגזים, בחזית האסלאמית", אומר עשור בחישוב זריז, "ונעבור לחזית האדומית, משואת אירופה ועד היום היינו אמורים להיות 17,000,000 לפחות. לאן הלכו 3,500,000 יהודים? הנצרות עברה לשיטה השנייה, היא נותנת ליהדות חיבוק דוב. איבדנו מיליונים באמנציפציה, בשוויון זכויות ובהתבוללות, ראה מה קורה היום בארה"ב".

המטרה הבאה – ריצארד דוקינס

הרב עשור מספר כי בכנסייה האוונגליסטית הוחלט לעזוב את שאר העולם ולמקד את כל הכוח בעם ישראל. אותה כנסייה מממנת פעילות מיסיונרית בארץ בסכומי עתק. הם משתדלים לפנות לשולי החברה הישראלית ולעולים החדשים, מנסים לנצל חולשות. "יש ניסיון גם להשתלט על מוסדות על ידי כסף", אומר הרב עשור ומסביר: "הם מנסים לשנות את התדמית של מסעות הצלב, הם מנסים לגרום לנו להתקרב אליהם, אסור ליהנות מהתרומות שלהם, מדובר בעגל הזהב של אחרית הימים". לדבריו התנצרו 15,000 יהודים רק ב-5 השנים האחרונות.

כיצד המדינה יכולה לפעול כדי למנוע מיסיון?

פרסומת

"הרב דב ליפשיץ רצה תמיד שהכנסת תעביר את חוק המיסיון, חוק האוסר העברה על הדת, אבל החוק לא עבר. אם אתה שואל אותי אין לי ציפיות. אני רואה את הלך הרוח, אני רואה שמעלים גויים, עובדים זרים, אני לא סומך על המדינה. אני לא רואה כוונות טהורות. יש כאן כוונות ליצור מזרח תיכון חדש, מדינה אמריקנית, ואנחנו בגלות הערב רב; הקרן החדשה, ארגוני שמאל שמנסים לבולל את העם היהודי, פוסט יהודים, פוסט ציונים – לא מעוניינים במדינה יהודית. לכן הם נוטים תמיד לזר.

הגאולה לא תבוא מהמדינה, היא תבוא מהעם. האמונה של העם תנצח".

לשאלתי במה יכול האזרח הפשוט לעזור, משיב הרב עשור: "אפשר לפנות ליד לאחים, אולי אפשר גם לעבור הכשרה. אפשר לחלק חומרים ולהפריע לפעילות המיסיונרית". לדעת הרב עשור, המקורות מלמדים כי הגלות האחרונה תהיה גלות אדום, כלומר המערב ישלוט באחרונה ולא ישמעאל. "כמובן", הוא מדגיש, "בידינו להחיש את הגאולה לפני כל זה". יש לו חילוקי דעות בעניין עם הרב נויגרשל שסובר שגלות ישמעאל היא האחרונה. כשאני שואל אותו מתיי הוא מוציא קונטרס בנושא, הוא אומר שהוא כבר התחיל, אך כרגע יש משימה חשובה יותר: ספר שיפריך את כל טענות הכפירה.

הספר מראה את השקר שבתיאוריית האבולוציה, מדבר על הסכנה שבתורת האאוגניקה של הרברט ספנצר, ועל הדרך שעוברת בין דרווין להיטלר. הוא גם עובר על טיעוני הכופר ריצרד דוקינס ומפריך אותם. הספר מצביע על הכשל של הכפירה בעולם, ומסביר מדוע הכפירה היא בעצם עמלק.

"כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה לעבדו שכם אחד" (צפניה ג ט)

http://www.hidabroot.org/ARDetail.asp?BlogID=113819

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע