chiddush logo

האם איסור שתייה ממשקאות מגולים שייך בימינו ? (4 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אריאל אליעזר, 2/6/2010

 ידועה   דעת  השו"ע    שבימינו   אין   חוששים   שלא     לשתות   ממשקאות   שהיו   מגולים,   משום  שבזמנינו    אין  הנחשים   מצויים  אצלנו   ואין   בזה   סכנה.

ואולם   דעת   הגר"א   ב   "מעשה  רב"   שאיסור    שתייה   ממשקאות   מגולים   שייך  בכל   מקום,   אף  במקום   שאין   מצויים   נחשים.

ויש  לעיין,  מה  תהייה   דעת השו"ע   בימינו,  האם   בזמנינו   כן צריך   להקפיד  על  איסור  גילוי,  כיון   שכיום   מצויים   הרבה  נחשים   בארץ  ישראל,   וא"כ   נחשב    הדבר   שנחשים   מצויים,   הקב"ה    ישמרנו   ויצילנו   מהם   ומשכמותם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (4)
המחדש חידושים (14/6/2010)
לדעתי כוונתו שהנחשים מצויים אצלנו בבתים שהרי הנחש צריך להיות בבית כדי להטיל ארסו במשקה.
היום הבתים הרבה יותר מוגנים וסגורים ולא שומעים כל-כך על נחש שהיה בתוך בית (במיוחד באזורים העירוניים).
אריאל אליעזר (13/6/2010)
רציתי להוסיף, שיש לחקור האם לפי שיטת השו"ע, שמצריך שיהיו נחשים מצויים, האם צריך מצויים דווקא בביתו הפרטי של אדם, או לאו דווקא, והעיקר שיהיו מצויים באופן כללי כאן בארץ. אשמח אם מישהו יכתוב בנושא ראייה לכאן או לכאן.
אריאל אליעזר (4/6/2010)
תגובה למגיב- לפי פרסומיים רפואיים מטופלים כמה מאות מקרי הכשה בשנה בא"י, וא"כ אולי זה נחשב שנחשים מצויים בינינו.
דביר (4/6/2010)
למה אתה חושב שהיום מצויים הרבה נחשים בארץ ישראל יותר מתקופתו של השו"ע?