chiddush logo

הטלפטיה היהודית האוטנטית

נכתב על ידי שניאור, 10/1/2013


הטלפתיה היהודית האותנטית
כל התרחשות שהיא, גם כזו שנראית גרועה, חייבת להיות חלק מהתהליך שהיקום כולו שרוי בו מאז הבריאה, ושסופו בגאולה האמיתית והשלימה

כ טבת התשע"ג (02.01.2013)

חב"ד
האם יש לנו את הכוח להשפיע על המציאות שסובבת אותנו? אנשים רבים מאמינים כי הם יכולים להשפיע על חייהם רק באמצעות מעשיהם וכי רק העובדות הן אלו שקובעות בשטח. אחרים מרחיקים לכת ומאמינים בכל מיני סימנים סתמיים, שלמעשה אין להם שום משמעות ממשית.

האמת היא, שאכן יש אפשרות לשנות מציאות לאו דווקא במעשים. ליהודי יש אפשרות לשנות את המציאות בכוח המחשבה. האדמו"ר השלישי בשושלת חב"ד – כבוד קדושת הרבי ה"צמח צדק" ביטא זאת במילים: "חשוב טוב – יהיה טוב". למחשבה יש כוח לחולל תמורות של ממש, וכדאי לנו להשתמש בזה לטובה.

הדברים לא נאמרו במטרה להשרות אוירה אופטימית גרידא, לעודד במצבי התמודדות או בשעות מצוקה. הרבי הסביר כי אלו דברים כהווייתם: כשיהודי מפנה את מחשבתו לחשיבה חיובית על עתידו, הוא פועל שכך תתממש המציאות. נשמתו של יהודי היא "חלק אלוקה ממעל ממש", ולכן היא ניחנה בכוחות אלוקיים המקנים לה יכולת להשפיע על המציאות. המחשבה היא אחד משלושת ה'לבושים' – כלי ביטוי של הנשמה, וכאשר הנשמה משתמשת נכון בכליה – מתקבלת תוצאה חיובית ומבורכת.

זו תופעה שעמדה כבר פעמים רבות במבחן התוצאה. גם במקרים בהם הכול נראה מוביל לכיוון שלילי – בעזרת מחשבה חיובית השתנה התסריט והכול התהפך לטובה.

*

לכוח המחשבה, גם מבלי להתייחס לכוחות הרוחניים שבה, יש בראש ובראשונה כוח טבעי לשחרר את בעליה ממגבלות שחוסמות ומונעות מהם התקדמות בחיים. זו לא רק אמונה כי בסוף יהיה טוב. זו פשוט הבנה של מציאות החיים לאשורה.

אדם שמוטרד ומאמץ את הפסימיות כדרך חיים, לרוב הוא מנוע מלמצוא פיתרונות לבעיות שצצות אצלו. המחשבה על כך שמצבו קשה כולאת וחוסמת אותו מלנסות אפיקי פעולה שעשויים לשחרר אותו מהבעיות, ובכך הוא בעצם רק מעצים את בעיותיו. אך כאשר אדם מאמין ומקווה למצוא פיתרון, הוא מצליח לחשוב "מחוץ לקופסה" –ולרוב גם למצוא את הפיתרון לבעייתו.

יותר ויותר מחקרים מגלים את הקשר בין חשיבה חיובית למצבו הבריאותי של האדם. אנשים שחושבים בצורה אופטימית וממלאים את חייהם במחשבות חיוביות, זוכים לחיים בריאים, ארוכים יותר ואיכותיים יותר.

אולם כאמור, המחשבה לטובה של יהודי אינה רק עניין של אופטימיות. היא פשוט יכולה לשנות מציאות ולקבוע עובדות בשטח: "חשוב טוב – יהיה טוב".

*

המודעות הגוברת לחשיבה חיובית ואימוץ ראייה אופטימית לחיים, גם היא מסימני הגאולה הקרובה לבוא. כאשר תבוא הגאולה השלמה בו נזהה אל נכון את החיובי והטוב שכל דבר בעולם. כעת, לקראת הגאולה, אנו זוכים לטרנד מבורך של סדנאות לחשיבה חיובית ואימוץ גישה זו כדרך חיים.

הרבי מליובאוויטש מלך המשיח מלמד אותנו כיצד להביט על כל אירוע שהתרחש בעולם ולמצוא בו את הטוב. הרבי מסביר כי כל התרחשות שהיא, גם כזו שנראית גרועה, חייבת להיות חלק מהתהליך שהיקום כולו שרוי בו מאז הבריאה, ושסופו בגאולה האמיתית והשלימה. בין אם מדובר על תהליכים כלל עולמיים ובין אם מדובר על התרחשות 'קטנה' בחיינו הפרטיים.

כאמור, לא תמיד אנחנו מצליחים לזהות את הטוב שבדבר. אבל אם נחשוב טוב, באמת – זה יהיה באמת טוב. זו נוסחה עם 'קבלות'.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה