chiddush logo

מזון רוחני ח כסלו

נכתב על ידי שניאור, 22/11/2012

 

בס"ד                                                                                                              ח' כסלו

 

שלימות רוחנית

 

מחר (ט' כסלו) הוא יום ההולדת ויום ההילולא (הסתלקות) של האדמו"ר האמצעי (השני בשושלת חב"ד). לגביו אנו מוצאים חידוש, שיום הולדתו ויום פטירתו חלים באותו היום. בהתאם לדברי משה רבנו ביום הסתלקותו: "בן מאה ועשרים שנה אנכי היום" (וילך לא,ב) אומרת הגמרא:

"מה תלמוד לומר היום, היום מלאו ימי ושנותיי, ללמדך שהקב"ה יושב וממלא שנותיהם של צדיקים מיום ליום ומחודש לחודש, שנאמר את מספר ימיך אמלא" (מסכת ר"ה יא,א. סוטה יג,ב. קידושין לח,א). כלומר, הקב"ה ממלא את ימי חייו של הצדיק שיחיה מספר שנים עגול ומלא מיום הולדתו עד יום הסתלקותו.

 

במה מתבטאת המעלה והשלמות בזה? הרי חיי הצדיק אינם חיים בשריים כי אם חיים רוחניים!

 

מסביר הרבי כי תכלית ושלימות העבודה בתורה ובמצוות של יהודי היא לברר ולזכך את גופו הגשמי, באופן שאין שום חלקים נפרדים בחייו שאליהם אין עבודת ה' שלו  מגעת, עד אשר הגשמיות נעשית טפלה ובטלה לנשמה ולרוחניות, ובאופן שהגשמיות משקפת ומבטאת את שלימות עבודתו הרוחנית.

 

כך התבטא הדבר בגלוי אצל אבות האומה ואצל משה רבנו ש"בשבעה באדר מת ובשבעה באדר נולד" (קידושין שם), ועל דרך זה התבטא הדבר בגלוי אצל אדמו"ר האמצעי, משה רבנו שבדורו.

 

שיהיה יום "מלא" בגשמיות וברוחניות!

 

מעובד מתוך "דבר מלכות", פרשת "ויצא" תשנ"ב, שיחות הרבי מליובאויטש.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה