chiddush logo

חיים שלא נפסקים

נכתב על ידי שניאור, 19/6/2012

 

חיים שלא נפסקים
אמנם כבר שנים רבות איננו רואים את הרבי בעיניים גשמיות – אולם אין בכך כדי להעיב על האמונה בו. כי כמו שכותב רש"י: "עתיד משיחנו להתכסות לאחר שנגלה, ואחר ישוב ויתגלה"

כד סיון התשע"ב (14.06.2012)

חב"ד
תארו לעצמכם את התרחיש הבא: זוג צעיר, שנה בלבד לאחר שנישאו, אורזים את מיטלטליהם ועוברים להתגורר במדינה בה אינם מכירים איש. לא הבטיחו להם שם עבודה מסודרת וגם לא הכנסה קבועה, הם אפילו אינם יודעים את שפת המדינה אליה הגיעו. הם עוזבים מאחור משפחה, קהילה, הווי חיים תוסס, ומחליפים כל אלו באי ודאות מוחלטת.
 
עכשיו דמיינו שאתם שומעים כי ישנם עשרות זוגות כאלו, שבוחרים בסגנון חיים זה למרות שיכלו ליהנות מחיים שלווים ונינוחים באזור מגוריהם.
 
ובכן זהו לא דמיון. זוגות כאלו ישנם למאות ואלפים. אלה הם שלוחי הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, המזוהים בכינוי "השלוחים". אנשים שעזבו חממה חמה ותומכת כדי לכבוש למען הקדוש-ברוך-הוא עוד נקודה על הגלובוס – עוד יעד שכעת הם מפיחים בו חיים יהודיים.
 
איש לא משלם לאותם שלוחים ולא מממן את פעילותם. הם נוטלים על עצמם את כל קושי העבודה – כולל העול הכספי שנדרש כדי להקים בית כנסת, מקווה טהרה ומוסדות יהודיים נוספים. והם עושים זאת בחפץ לב ובשמחה.
 
*
 
מה מניע את אותם שלוחים? מה גורם להם לקום יום אחד ולהחליט כי הם מוותרים על החיים הבטוחים והנעימים ולצאת לדרך של הקרבה והתמסרות?
 
התשובה טמונה בדמותו של המנהיג – הצדיק יסוד עולם שמאציל מהשראתו עליהם. הרבי – הוא זה שבכוחו יצאו ויוצאים אלפי משפחות לנקודות הנידחות ביותר בעולם, כדי להפיץ את אור היהדות. רק מכוחו מצליחים השלוחים לשרוד את התנאים הקשים ולהקים ממלכות של נר מצווה ותורה אור, גם במקומות נידחים ומרחוקים.
 
עבודת השלוחים – קובע הרבי – היא להכין את העולם לקבל פני משיח צדקנו. הרבי הודיע כי דורנו הוא הדור האחרון של תקופת הגלות והדור הראשון של תקופת הגאולה וכי תפקיד דורנו הוא להפוך את העולם למקום מושלם להתגלות המשיח. עבודת השליחות היא החוליה המרכזית בפעולה הכבירה של כיבוש העולם בכוח הטוב, כדי שיהיה מוכן לגילוי העתידי.
 
העיסוק בנושא הגאולה נמצא תמיד במרכז מנהיגותו של הרבי. כבר עם עלותו הרשמית על כס הנהגת חסידות חב"ד בשנת ה'תשי"א (1951), הצביע הרבי על המטרה הניצבת לפני דורנו – להכין את העולם כולו לקראת "ימות המשיח", הזמן בו לא יהיה בעולם כל רוע ומכאוב, ונראה את גילוי השם בעולם. מאז, מטפטף הרבי ומשריש בחסידיו את ההכרה בהיותנו על סף הגאולה וכך הפך את העיסוק בנושא המשיח ממשאלת לב בלבד לציפייה מוחשית ודרוכה.
 
*
 
לפני כשני עשורים קבעו עשרות רבנים ממגזרים וחוגים רבים ביהדות כי הרבי הוא הצדיק שנבחר על-ידי הבורא להיות המלך המשיח. את קביעתם זו ביססו הרבנים על הלכות שכתב הרמב"ם בסיום חיבורו 'משנה תורה', בהן הוא מגדיר את אישיותו ותפקידיו של המשיח ומורה כיצד יוכלו מורי ההלכה של דור הגאולה לזהותו.
 
אמנם כבר שנים רבות איננו רואים את הרבי בעיניים גשמיות – אולם אין בכך כדי להעיב על האמונה בו. בפירוש רש"י בסוף ספר דניאל מצוטטים דברי חז"ל לפיהם "עתיד משיחנו להתכסות לאחר שנגלה, ואחר ישוב ויתגלה". כך גם בכתבי האר"י נכתב כי מלך המשיח יתעלה בגוף ונפש, על-דרך עליית משה-רבנו על הר סיני כדי לקבל את התורה.
 
כעת, ברגעי הגלות האחרונים, כשאנו מצפים להתגלותו המלאה לעין כול של הרבי מלך המשיח, נתחזק באמונה ובהוספה במצוות ומעשים טובים. כך נהיה מוכנים יותר לבוא הגאולה ונמהר את התגלותה עלינו תכף ומיד ממש

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע