chiddush logo

מתרגלים לחיות גאולה ומשיח

נכתב על ידי שניאור, 23/5/2012

 

מתרגלים לחיות גאולה ומשיח

הקצב המואץ בו אנו מחליפים דורות במחישוב, באינטנרט, בסלולרי ובאפליקציות, הופך את המדע הבדיוני למדע שימושי. השמים כבר מזמן אינם הגבול, העל-טבעי נעשה לטבעי. מתרגלים לזמן הגאולה.

מערכת האתר
   
כ''ד אייר ה'תשע''ב
16.05.2012

ההתפתחות הטכנולוגית, מקדימה את עצמה. נשמע מוזר, אך זו המציאות. איננו מספיקים למצות וליישם את האפשרויות שפיתוח טכנולוגי מסויים נותן בידינו וכבר אנו מתבשרים על פיתוח מהפכני, המיישן את החדש. הקצב המואץ בו אנו מחליפים דורות במחישוב, באינטנרט, בסלולרי ובאפליקציות, הופך את המדע הבדיוני למדע שימושי. השמים כבר מזמן אינם הגבול, מתרגלים לזה וחיים עם זה.

מבחינה זו, יש לפריצת גבולות הטכנולוגיה גם תפקיד פסיכולוגי-חינוכי, לסייע בידינו לעכל שכלית ונפשית את מצבו העל-טבעי של העולם בזמן הגאולה, כפי שבאים לידי ביטוי בפסוקי התורה, ביעודי הנביאים ובדרשות חז"ל. ועל קצה המזלג ממש:

מאפה הגאולה

על הפסוק בפרשתנו, בחוקותי "ועץ השדה יתן פריו", דורשים חז"ל "עתידין כל אילני סרק ! שבארץ ישראל לעשות פירות".

כך גם בהקשר לפסוק בתהילים "יהי פיסת בר בארץ בראש הרים", מגלים חז"ל, כי בעוד שבמצבו הטבעי של העולם, הרי שלהשגת הלחם יש לחרוש לזרוע ולטחון וכו', הנה בזמן הגאולה, מתגלה העל-טבעי בעולם ו... עתידה ארץ ישראל שתוציא גלוסקאות (=מיני מאפה מוכנים) וכלי מילת (=בגדי משי)". במציאות ניסית זו, אך "טבעי" הוא שנזכה לאכול שוב מאותו ה"מן" שאכלו ישראל במדבר סיני.

זהו גם השלב לסעודה שעתיד הקב"ה לעשות לישראל מבשר הלויתן (החי מראשית הבריאה). עורו ישמש לסוכה בה ישבו כל ישראל יחד, והנותר פורסו על חומות ירושלים וזיוו מבהיק מסוף העולם עד סופו, שנאמר "והלכו גויים לאורך ומלכים נוגה זרחך". ומה בדבר העושר לכל יהודי? "עתידין תחומי ירושלים להיות מלאים אבנים טובות ומרגליות וכל ישראל באים ונוטלים חפציהם מהם.. הוא דכתיב וכל גבולך לאבני חפץ".

על ענני שמיא

ועדיין לא דובר על בית המקדש השלישי שעתיד להגלות משמים, כדברי רש"י: "מקדש העתיד שאנו מצפין בנוי ומשוכלל הוא יגלה ויבא משמים". בתחילה יורד בית המקדש בבית רבינו - "770" בניו יורק, וכשהוא נעתק לארץ הקודש, עולים יחד עימו על ענני שמיא, כל בתי הכנסת שבחו"ל.

לאחר שבית המקדש מתמקם על הר הבית, זוכים לקיום היעוד: "והיה באחרית הימים .. והלכו עמים רבים .. וכיתתו חרבותם לאיתים וחניתותיהם למזמרות.. וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ".

ועדיין לא דברנו על אותו נחל פילאי שיצא מבית המקדש וימתיק את מימי הים המלוחים. על שפתו יגדלו עצי פרי, "והיה פריו למאכל ועלהו לתרופה" להתיר פה עקרות ופה אילמים. ולא דברנו עדיין על קיבוץ הגלויות של עם ישראל מכל קצוי תבל, ועל תחיית מתי ישראל מכל הדורות ועוד ועוד. תהליך אדיר בראשו עומד הגואל האחרון, הרבי שליט"א מלך המשיח המעניק לכל אחד ואחד מאנשי הדור, את התוקף והעקשנות דקדושה, למילוי שליחות דורנו הבאת הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש ובשלימות, תיכף ומיד ממש, מתוך שמחה וטוב לבב

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע