chiddush logo

זה הזמן למחות את עמק !

נכתב על ידי שניאור, 29/2/2012

 

זה הזמן למחות את "זכר" עמלק

הלכה ברורה בשולחן-ערוך: "נכרים שצרו על עיירות מישראל.. ויש לחוש שמא באו על עסקי נפשות ואפילו עדיין לא באו אלא ממשמשים לבוא, יוצאים עליהם בכלי זיין ומחללים עליהם את השבת". ויפה שעת אחת קודם.

שיחת הגאולה
גליון 888   הרב זמרוני ציק  
ה' אדר ה'תשע''ב
28.02.2012

יש רגעים שבהם ניתן לשנות היסטוריה. רגע כזה היה באוגוסט 82' בביירות. המחבל ערפאת ימ"ש, עלה על הכוונת של צלף ישראלי. לחיצה אחת על ההדק והצורר היה נמחק. אלא שלצערנו גורם בכיר מנע את הירי. התוצאות העגומות לא אחרו לבוא. ראשי אש"ף יצאו מביירות לתוניס, ונסללה הדרך להסכמי אוסלו הארורים. הטירור האשפ"י קיבל עידוד בינלאומי, עליו שלמנו באלפי הרוגים הי"ד ורבבות פצועים ה"י. הוקמה הרשות הפלסטינית כשלצידה צבא מחבלים מחומש.

ה"התנתקות" על השלכותיה הבטחוניות הקשות, כמו גם ההסכמה למדינה פלסטינית, הינם המשך של אותה החלטה אומללה, שלא לחסל את הצורר.

לנצל את הרגע

בשבוע הבא אמור להתפרסם סיפור חדשותי, המאזכר "פיספוס" של רגע דומה. אומנם לפני שנים, אבל תוצאותיו נרגשות עדיין.

במסגרת מאמצי מרדכי לשכנע את אסתר המלכה, לגשת לאחשורוש ולבקש את ביטול גזירת המן, אומר לה מרדכי: "כי אם החרש תחרישי בעת הזאת רוח והצלה יעמוד ליהודים .. ואת ובית אביך תאבדו". ולכאורה תמוה: גזירת המן הייתה על כל העם היהודי, מדוע מדגיש מרדכי במיוחד את אובדן בית אביה, "את ובית אביך תאבדו", הרי הם כלולים במילא בעם היהודי? אלא שבכך, רומז מרדכי על חטא כבד שרובץ על משפחתם, המיוחסת בן אחר בן, עד למלך שאול בן קיש (מרדכי... בן שמעי בן קיש).

היה זה לאחר ציווי שמואל הנביא לשאול המלך, להלחם בעמלק, "והמתה מאיש עד אישה". שאול אכן מכה את כל עמלק, אך מותיר בחיים את אגג מלך עמלק. למחרת נוזף בו שמואל בציווי ה', על שלא מחה את "זכר" עמלק ואגג מוצא להורג, אבל הנזק כבר נעשה. עוד באותו לילה בא אגג על שפחתו וממנה שוב נולדו צאצאיו, שאחד מהם הוא "המן בן המדתא האגגי".

לחטא זה הרובץ על משפחת שאול, מתכווין מרדכי כשהוא מבהיר לאסתר: זו ההזדמנות שלנו לתקן את החטא, ע"י שתגרמי לביטול גזירת המן האגגי ולהריגתו. אם לא ננצל את הרגע, "את ובית אביך תאבדו", חטאו של שאול ימשיך לרבוץ על כולנו.

סימן שכ"ט

בפרס של היום, קם לו המן חדש, כ"זכר" לעמלק, נוטף ארס ושנאה, המכריז השכם והערב על כוונותיו הזדוניות, ואף מפתח לכך את הנשק ההרסני.

בשיחותיו הקדושות מבהיר הרבי שליט"א מלך המשיח, כי די בכך כדי לתקוף צורר כזה. הלכה ברורה היא בשולחן-ערוך, אורח חיים סימן שכ"ט: "נכרים שצרו על עיירות מישראל.. ויש לחוש שמא באו על עסקי נפשות ואפילו עדיין לא באו אלא ממשמשים לבוא, יוצאים עליהם בכלי זיין ומחללים עליהם את השבת". ויפה שעת אחת קודם.

מובטחים אנו שבחודש אדר בו נולד משה רבינו גואל ראשון, גובר מזלם וכוחם של ישראל, להחלטות טובות, כדי למחות כל "זכר" של עמלק (בין פנימי ובין חיצוני), כך שנחוג ימים אלה מתוך "אורה ושמחה וששון ויקר", בהתגלות המלאה והמושלמת של גואל אחרון, הוא הרבי שליט"א מלך המשיח, עכשיו ממש

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע