chiddush logo

21 שנה למלחמת נמפרץ!

נכתב על ידי שניאור, 31/1/2012

 

21 שנה למלחמת המפרץ – נסים ונפלאות

בימים אלו מציינים אנו 21 שנים למלחמת המפרץ. עם הפלישה לכוויית, התייצבו ארה"ב ומדינות נוספות מול הצורר העיראקי, שאיים לתקוף אותן ואת ישראל בנשק לא קונוונציונלי. ב"ה שבחסדיו הנפלאים ונסיו הגלויים לא נעשה שום שימוש בנשק נוראי זה. חלק ראשון.

שיחת הגאולה
הרב אבישי אפרגון – ראש ישיבת חב"ד כפר סבא   (שירת בצה"ל בתפקיד מסווג)  
א' שבט ה'תשע''ב
25.01.2012
פצצה כימית עיראקית מדגם 400-r מוכנה למילוי בגז עצבים-כאלף פצצות מסוג זה עמדו הכן – ארכיון האו"ם

בימים אלו מציינים אנו 21 שנים למלחמת המפרץ. עם הפלישה לכוויית, התייצבו ארה"ב ומדינות נוספות מול הצורר העיראקי, שאיים לתקוף אותן ואת ישראל בנשק לא קונוונציונלי. רגשות המתח והחרדה הלכו וגברו במיוחד בשל הנשק הכימי משום שהיה ידוע כי עיראק ניצחה את אויבתה החזקה איראן ע"י שימוש נרחב בגזים קטלניים, ייצרה בעצמה גז עצבים ואף הייתה המדינה הראשונה בעולם שהפעילה גז זה בשדה הקרב וגם חיסלה אלפים רבים מאזרחיה הכורדים באמצעותו (בעיקר בעיירות חלאבג'ה ודוג'יילה) – דבר שגרם לגינויים חריפים ברחבי העולם. בארץ הוחלט לחלק מסכות גז והחרדות רק התגברו. מול זרם ההפחדות נשמע קולו הנבואי והמרגיע של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א שהבטיח כי "לא יהיה צורך במסכות הגז" ומול קהל אלפים ניבא כי במלחמה יארעו נסים ונפלאות, וכי האירועים הם התממשות מדרש חז"ל בילקוט שמעוני אשר לפיו זהו חלק מתהליך הגאולה אשר תבוא בקרוב ממש.

ישנם כיום הטוענים שכל החששות היו מיותרים היות ולא נמצא נשק כימי בעיראק לאחר כיבושה. זוהי טעות גדולה הנובעת מבלבול בין שתי מלחמות המפרץ. פקחי האו"ם שסרקו את עיראק לאחר המלחמה הראשונה, בשנים תשנ"א-נ"ח (91'-98' למניינם) גילו עשרות מפעלים ולהם יכולת ייצור של 2000 טון גז רעיל בשנה! ע"פ נתוני האו"ם (הפתוחים לעיון הציבור באתרי unscom ו- unmovic) וע"פ הודאת עיראק עצמה, עמדו לרשותה ערב מלחמת המפרץ הראשונה כ- 30,000 פריטי חימוש כימי מוכנים לשימוש! ביניהם אלפי פצצות כימיות וכן 50 טילי סקאד כימיים!!!

בנוסף עמדו לרשות עיראק כ- 100,000 פריטי חימוש ריקים ומוכנים למילוי ב- 412.5 טונות גז רעיל. במשך 8 שנות פעילותו האינטנסיבית השמיד האו"ם את הכמויות העצומות של הנשק הכימי ונטרל את מפעליו (ע"פ נתוני האו"ם, בשיא פעילותו בעיראק השמידו פקחיו מדי יום כ- 1000 פריטי חימוש כימי!). בשנת תשנ"ח גירשה עיראק את פקחי האו"ם ולכן האשימה אותה ארה"ב כי היא ממשיכה להסתיר נשק כימי וביולוגי, ולכן (ועל רקע הפיגוע הנורא במגדלי התאומים –שעיראק הייתה המדינה היחידה בעולם שהצדיקה אותו) פרצה מלחמת המפרץ השנייה. אך כאמור כמעט כל הנשק הכימי אכן הושמד על ידי האו"ם, וזו הסיבה לכך שלא נמצא לו זכר.

הטילים הכימיים נפרסו והוכנו לשיגור לעבר ישראל רחמ"ל. כך גם לגבי הפצצות שכבר הועמסו על מפציצי סוחוי 24 חדישים, אך בחסדי שמים הנפלאים לא נעשה בנשק זה שום שימוש כידוע. נס מדהים נוסף עולה מראיון עם מפקד חיל הטילים העיראקי שסיפר כי סדאם הורה לו לתקוף מיידית את ישראל בנשק כימי במידה וינותקו קווי הקשר בינו לבין בגדאד. בצבא ארה"ב לא ידעו על הוראה סודית זו וניסו לאורך כל המלחמה לפוצץ את קווי הקשר באמצעות כוחות קומנדו והפצצות מהאוויר, אך בחסדי הבורא, המשגיח על עמו ישראל בכל מקום וזמן, לא הצליחו בזאת (לו היו מצליחים אזי היו משוגרים עשרות טילים כימיים לישראל באופן מיידי). כשנשאל מפקד הקואליציה הגנרל נורמן שוורצקופף מדוע לא השתמש סדאם בכל הנשק הכימי שעמד לרשותו, אמר: "אינני יודע את התשובה. אני רק מודה לבורא שהם לא השתמשו בנשק כזה"!

ב"ה שבחסדיו הנפלאים ונסיו הגלויים לא נעשה שום שימוש בנשק נוראי זה, כפי שהבטיח וניבא הרבי מלך המשיח שליט"א!

יחד עם ההודאה על נסי הקב"ה וחסדיו, עלינו לחזק את האמונה וההתקשרות לרבי - נביא הדור ומלך המשיח, שניבא את הניסים ויחד עימם ביקש לפרסם בכל מקום את דברי המדרש הנ"ל "בניי אל תתיראו...הגיע זמן גאולתכם!". כך גם במצבנו היום מול האיום האיראני, עלינו לזכור את דברי הרבי כי "ארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם", להוסיף בלימוד התורה וקיום המצוות, ומתוך בטחון בה' ושמחה נגיע כולנו יחד לגאולה בקרוב ממש

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה