chiddush logo

פ. שמות

נכתב על ידי שניאור, 17/1/2012

 

הרבי שליט"א מלך המשיח

מושיע מלידה. זו ההגדרה, למי שבלידתו "נתמלא הבית כולו אורה", לא רק ביתו של עמרם אביו, אלא בית ישראל כולו. שהרי מלידת משה, עמד פרעה וביטל את גזירת "כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו", כך שכבר בלידתו, מושיע משה את רבבות אחיו. השבוע בפרשתנו, אנו מתחילים להתוודע לאישיותו הנפלאה של "גואל ראשון".

מנהיג אמיתי, בעל מסירות נפש לכל אחד מעם ישראל. משה שיוצא לרחבי ממלכת מצרים, לראות בעבודת הפרך ובסבלות אחיו, נתקל במהלך סיורו ב"איש מצרי מכה איש עברי מאחיו". היהודי המוכה אינו ממשפחתו הקרובה וכלל אינו מוכר לו, אבל זהו יהודי. משה רבינו יוצא להגנתו תוך סיכון עצמי רב "ויך את המצרי ויטמנהו בחול", אך הוא משלם את המחיר ונאלץ לברוח למדין. שם בהיותו רועה את צאן יתרו הוא זוכה לגילוי האלוקי בסנה ומקבל את המינוי הוצאת ישראל ממצרים.

ביד תשלח

גם כאן הוא מגלה את מסירותו למען עם ישראל, כשהוא דורש לא רק יציאה ממצרים, אלא גאולה אמיתית ושלימה. "שלח נא ביד תשלח", הוא טוען. והרי אינני גואלם גאולת עולמים! שלח ביד מי שאתה עתיד לשלוח - מלך המשיח.

הטענה אכן חזקה, אך אין בכוחה לשנות את המשימה, לצוות על פרעה לשלחם. משה רבינו מגיע לפרעה אך זה מגיב מגיב בגזירה חדשה, מכאן ואילך בני ישראל לא יקבלו את חומרי הבניה ויצטרכו להשיג זאת בעצמם ומבלי להפחית ממכסת הלבנים. את החסר תשלימו בזריקת ילדי ישראל לחומות הבניין, גוזר פרעה באכזריות.

משה רבינו, כרעיא מהימנא וכמי שאמור להוציא את כל בני ישראל ממצרים, אינו יכול לשתוק, מפיו פורצת הזעקה "למה הרעותה לעם הזה... מאז באתי אל פרעה לדבר בשמך הרע לעם הזה והצל לא הצלת את עמך"... הזעקה אומנם בסגנון של שאלה "למה הרעותה?" אך דרישת משה אינה להסברים, דרישתו היא אחת, הפסקה מיידית של עבודת הפרך, וגאולת עם ישראל ממצרים.

תביעה ובמלוא העוצמה

לאמירה זו כלפי "שופט כל הארץ", יש "מחיר". משה רבינו מודע לכך, אך למרות זאת הוא אינו נסוג. מסירות נפשו לגאולת עם ישראל גוברת על הכל.

כגואל ראשון כך גם גואל אחרון הרבי שליט"א מלך המשיח, הזועק בכל מהותו את שליחות דורנו, הגאולה האמיתית והשלימה. זו זעקתו לאורך שיחותיו ומאמריו הקדושים, זו זעקתו בכל מבצעיו הקדושים לזיכוי הרבים. עם דרישה זו צריך כל אחד ואחד מישראל, אנשים, נשים וטף, לחיות את יומו, בתפילתו, בלימודו, בסעודתו, בנסיעתו, בעסקיו וכו'. בעומדנו בימי ההכנה לקראת י"א שבט, יום העליה לנשיאות של הרבי שליט"א מלך המשיח, עלינו להפנים דרישה זו, לתבוע מעצמנו הוספה בתורה, בקיום המצוות בהידור ובמעשים טובים, אך בד בבד ובעיקר, לבוא בתביעה ובמלוא העוצמה כלפי שמיא, בדרישה הבלתי מתפשרת לגאולה האמיתית והשלימה ע"י הרבי שליט"א מלך המשיח, שיבוא ויגאלנו ויוליכנו קוממיות לארצינו, תיכף ומיד ממש

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה