chiddush logo

ממה נובע הרצון להתפלל? (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אריאל סולומון, 19/5/2020

הרצון להתפלל קיים במהותו בשורש נשמת האדם!!!

וחשוב לזכור זאת גם ברגעים קשיים - תמיד באדם מקנן הרצון להתפלל.

 נשאלת השאלה ממה היא נובעת?

כדי להבין את התשובה לשאלה זו, נצטרך להבין איך האדם נברא. נעיין במקרא בפרשת בראשית:

וַיִּיצֶר יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם, עָפָר מִן-הָאֲדָמָה, וַיִּפַּח בְּאַפָּיו, נִשְׁמַת חַיִּים; וַיְהִי הָאָדָם, לְנֶפֶשׁ חַיָּה". (בראשית, פרק ב', פסוק ז').

אלוקים ברא את האדם מעפר, אדמה ומרוח חיים הלוא היא נשמת האדם. הגוף מושך למטה לתאוות חומריות, ואף קיומיות לאדם. כמו: אוכל, נשימה, הגיינה וכו..

הנשמה מושכת למעלה לדברים רוחניים נשגבים. כמו: לימוד תורה, מעשים טובים וכו...

למעשה, אתגר האדם בחיו הוא לחבר בין שני כוחות חיים חזקים אלו!!!

כאשר, האדם צריך לזכור בכל רגע! שהינו ייצור מופלא ומורכב כאחד. ועליו להתאמץ לשלב בין 2 כוחות אלו. (וכידוע תמיד קשה לשלב בין דברים במהלך החיים, עוד יותר בין 2 כוחות מנוגדים וחזקים אלו).

לאחר שהבנו את מורכבות האדם. נחזור לשאלתנו, ונוכל לראות בבירור את הדמיון. התפילה היא למעשה כלי נפלא שבו האדם יכול להתחבר לבוראו, ליוצרו - בכל עת שהאדם חפץ בכך. (וזו אחד ממעלותיה של התפילה).

בתפילה האדם פוגש את יוצרו - ובכך הנשמה מקבלת את מה שהיא כל כך חפצה בו, קירבת ה'!!! הנשמה בתפילה מתעדנת ולכן יש ביכולתה של התפילה ל"הטעין" ממש את האדם בכוחות חיים חדשים (אפשר לבחון זאת באמצעות שאלה פשוטה: האם אי פעם בחייך הרגשת איך תפילה השפיעה עליך לאורך היום?) נתייחס לשאלה זו בהמשך, מעוניינים להמשיך לגלוש!

בנוסף, בתפילה האדם גם פוגש וניפגש עם עצמו - עם גופו!

ניתן לראות זאת בצורה פשוטה. על מנת שהתפילה תיהיה טובה ותתקבל לפני ה', האדם חייב להתכונן אליה!. חלק מההכנות לתפילה הינם גופיניות. למשל: האדם צריך להיות נקי, יפה, ומכובד. ולא להתפלל בגוף מלוכלך ומטונף.

צד נוסף שבו הגוף מתגלה בתפילה: למרות שהאדם רוצה להתקרב למעלה, לה'. (שזו משיכת הנשמה כלפי מעלה) הרבה פעמים הוא נתקל במשיכות לצד החומרי - גופני. דוגמה: בתפילה האדם רוצה להתקרב לבוראו, בתפילתו הוא עוצם עיניים, ולאחר תפילת 18 הוא פוקח אותם ונזכר שהוא נמצא בעולם הזה. כלומר, בעולם של חומריות. ואם זאת עליו לשלב במסגרת חיו גם צד רוחני - אמוני.

לא סתם הרמב"ם (ה"נשר הגדול") רשם בכתביו: "נפש בריאה בגוף בריא" - דבריו מתייחסים גם לאלוקות, נשמת האדם. וכמובן, גם לחומריות, לגוף.


אשמח לעוד כיווני מחשבה וחידושים נוספים.
כיתבו לי בתגובות למטה ואוסיף את תגובתכם.
אשמח לעוד תשובות וחידושים!
בעז"ה אעלה עוד חידושים!


ממש אשמח לרעיונות חדשים!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
אריאל סולומון (19/5/2020)
אשמח לעוד כיווני מחשבה וחידושים נוספים.
כיתבו לי בתגובות כאן ואוסיף את הצעתכם.
בעז"ה אעלה עוד חידושים!
ציורים לפרשת שבוע