chiddush logo

מחשבות על תקופת הקורונה

נכתב על ידי berkovitz2019, 23/4/2020

 בס"ד

כוחות חיים כבירים מתפרצים ממעיין הנשמה הישראלית הפרטית והכללית בעת הרת גורל זו בה כל חיי האנושות מונח על כף המאזניים של מקור ההוויה העליונה, ואנו נדרשים ביתר שאת לגייס את כוחותינו על מנת לממש את ייעודנו.

האושר האמיתי של החיים לא מתחיל בחומר, בכסף ובזהב המדומיינים, בכל מגדלי התרמית של הכבוד והגאווה המחדירים ארס בתוככי הלב והנשמה, כי אם האושר מתחיל בנאמנות האדם לפנימיות עצמיותו הטהורה, במידה שבה הוא חי חיי כלל, נאמן לארצו, לעמו ולבוראו.

וכל מה שהאדם מרבה בחדירה תוכית, בעבודה פנימית, בתיקון שלם ומסודר של כל מידה ומידה, בשמירה על טהרת לבבו ובעשיית רצון קונו, הוא מתעלה, מזדכך, מרומם מעל אפר החומריות הגסה אל עבר חיים של טוב והוויה עליונה.

אושר האדם מונח לו על מגש של כסף ככל שמתגברת באדם הקדושה והטהרה.

וגם בעת זו עלינו לחדור למושגים הפנימיים של חיינו, להשיל את הבגדים הצואים של התרבות הכפרנית של ההרגל שנהפך לטבע וללבוש בגדים עליונים, לבשי בגדי תפארתך עמי, התכונני למהלך חי מלא הדר והוד גאולתי.

ופה המבחן האמיתי שבורא עולם ברחמיו הרבים מביא לנו, ביום יום הננו גם נמדדים אבל לא ביתר שאת של הזמנים המיוחדים, זמני נבילה ותחייה, זמני חודש הגאולה שמתחיל אחרי השמחה הגדולה של הפור שנהפך לחג שהוא יום דין בנועם פנימי ממותק.

המבחן הוא מבחן הנאמנות לאמת, בניית קומה עצמית של תלמיד חכם בלי שום השתעבדות לחברה, בלי שום הליכה בזרם או ניסיון לרצות, עבודת ה' שבאה מתוך בחירה עליונה של הנפש הקדושה.

"רחמנא ליבא בעי"

האחריות הזו לא להיכנע לשעמום ולהעברת הזמן היא עבודה רבה מאוד שדורשת משמעת עצמית והבנה שאתה עולם קטן בשביל כל מרחב ההוויה, וכל מעשה וכל שיח שאתה עושה בייחוד בעת הזאת שבעל הדין יושב על כיסאו יש לה משמעות אין קץ.

לא יועילו ודאי כל חשבונות העולים בלב אדם שמחשבותיו הבל נגד עצת ה' העליונה אשר דבר טוב על ישראל לכונן אור גאולה וישועה לכל ההוויה כולה וכל חלישות נפש, פחדנות ומורך לב כליל יחלוף ורוח מעודד מלא אומץ לב יקח את מקומו בכל הלבבות של עם הסגולה הגדולה אל עבר צמיחת ישע של הגאולה השלמה.

"רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום"

ושאלת השאלות האם אנו מנהיגים או מונהגים ומובלים ע"י ההיסטוריה העולמית הייחודית והמיוחדת המתראת לעינינו במפלאות תמים דעים, האם אנו למהלך האלוקי העליון שייכים?!

מתעוררת בלב נשמותינו תפילה היוצאת מעומקא דליבא, מהמקום ששום עין לא מביטה, "ובישועתך תרום ותגביה קרננו למעלה והושיענו בקרוב למען שמך" "יכירו וידעו כל באי עולם כי אתה הוא ה' האלוקים לבדך" ,"ומי בכל מעשי ידיך בעליונים ובתחתונים שיאמר לך מה תעשה ומה תפעל" אתה הוא אדון האדונים ומלך מלכי המלכים ואנו בניך יחידך מרימי בעוז ובגאווה דגל קדושתך.

המבחן הנוקב הזה מי פועל עם אל התחיל ומתחיל בימים האלה בזמן הזה, והישועה השלמה בוא תבוא בעת כינוסה של האומה ואחדותה, מציאתה את האחת אשר על ליבה, האחת תפקידה מהותה, ותשיל את כל הקוצים הסובבים את השושנה העליונה כנסת ישראל היא נחלתה.

לא נעזוב את שעת הכושר לביסום הכללי והשלם של כל האנושות, לעלייה שלמה וטהורה של כל המציאות של כל אלה אשר את ה' לא ידעו ואת דרכיו לא יחפצו ללכת בה , כי אם נדע להעריך ולהוקיר את טוב ה', את חסדו אשר גמל עלינו ובניין העולם המחודש יבנה ע"י מלכות עליונין קדישין וישראל יצעד על חורבנם של האלילים החדשים כאשר צעד על חורבות בבל ואשור העתיקות, אז נדע ונוכיח לכל באי עולם כי עמנו אל, ואנו בנו בכירו ישראל!

"והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים ונשא מגבעות ונברו אליו כל הגויים"(ישעיה ב,ב)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע