chiddush logo

לאן אתה נוסע?

נכתב על ידי eshkalim, 16/8/2019

 

פרשת מסעי היא הפרשה האחרונה בספר במדבר. הפרשה מתארת את ארבעים ושניים המסעות של בני ישראל במדבר, לפני שנכנסו לארץ ישראל.



בעבר כשהייתי קורא את המסעות, היתה עולה בי תחושה שזה מיותר. מה זה תורם לי לדעת על כל מקום ומקום אליו הגיעו בני ישראל בעבר? מה זה משנה? העיקר מהיכן יצאו ולאן הגיעו בסוף, לא ככה?



זה כמו לשאול מישהו (או מישהי) מה שלומם ולקבל תשובה מפורטת מדי או תשובה שמפרטת מה עבר עליהם בשעתיים האחרונות במשך שעתיים...



כך בדיוק הרגשתי שאנחנו מקבלים פה Too much information.

אז מה הענין?



כל אחד מאיתנו עובר בחיים את המסע הפרטי שלו. למסע הזה כל הזמן מצטרפים אנשים ומקומות חדשים. גן, בית ספר, תיכון, שכונה, צבא, ישיבה, אוניברסיטה, טיולים, טרקים, עבודה פה, עבודה שם, חברים פה, חברים שם, הקבוצה ב-FB שאני הכי אוהב והקבוצה שאני אף פעם לא נכנס אליה...

לעניות דעתי התורה מלמדת אותנו שלכל שלב במסע החיים יש משמעות וכל מקום אליו הגענו ואנשים אותם הכרנו הם בעצם יעדי ביניים. אם לא היינו מגיעים לאותם המקומות ופוגשים את אותם האנשים, כנראה שלא היינו מי שאנחנו כעת.



היכולת לקבל זאת דורשת אומץ והתבוננות עמוקה. היא דורשת להביט מעבר למבחן התוצאה הרגעי אל ראייה רחבת אופקים הנפרשת לאורך זמן. היא גם דורשת קבלת החלטה מדי יום ביומו לגבי מה אנו עושים באותו מקום, מצב ואירוע בו אנו נמצאים.



סטיב ג'ובס, אישיות מעניינת וקיטובית ללא ספק (בדיוק כמו כוסברה, שישנם כאלו שאוהבים מאוד וישנם כאלו שכלל לא סובלים) נאם ב-2005 באוניברסיטת סטנפורד את נאום הנקודות המפורסם שלו ואמר שבחיים, כל פעולה ודבר שעשינו מהווה נקודה. לא ניתן לחבר את הנקודות במבט לעתיד אלא רק במבט לאחור. רק כשמביטים אחורנית ניתן להבין מה תרמה כל נקודת זמן בחיינו וכיצד היא הביאה אותנו למקום בו אנו נמצאים כעת. כאדם שפוטר מהעסק אותו הקים, קשה היה לו מאוד לראות משהו חיובי באותו מאורע, ועם זאת, לאחר כמה שנים, הוא הבין בדיוק איך הסיבוב שעשה הביא לשלל המוצרים אותם חברת אפל הביאה לעולם.



כל יעד במסע הוא יעד ראוי לציון בפני עצמו, גם אם כעת אנו לא מבינים מה התרומה שלו על מפת חיינו הענפה. נותר לנו רק להאמין שזה לטובתנו ולהתקדם לנקודה הבאה.



ואם כבר התחלנו בסטיב, אז הנאום שלו מסתיים בדברים הבאים:



"זמנכם קצוב, אז אל תבזבזו אותו בלחיות חיים של מישהו אחר. אל תחיו לפי תוצאות המחשבה של אנשים אחרים. אל תניחו לרעש של דעות האחרים להשתיק את הקול הפנימי שלכם. והכי חשוב, שיהיה לכם אומץ ללכת בעקבות הלב והאינטואיציה שלכם"



אז מה טוב במקום בו אתה נמצא היום? מהי הנקודה הבאה אליה מושך הלב שלך?

ומה נדרש כדי לגרום לזה לקרות?


אליהושע שקלים.

יועץ ומאמן כלכלי למשפחות.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה