chiddush logo

נקודה שבועית פרשת השבוע "קדושים" ה'תשע"ט

נכתב על ידי ידד, 1/5/2019

 

 

פסח מאחורינו ואנו נכנסים לימי הזיכרון והעצמאות של מדינת ישראל.

ימי הזיכרון מתחילים כמידי שנה בכ"ז בניסן ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. אנו זוכרים ומזכירים את ששת מיליוני בני עמנו, אחינו, שנרצחו ונטבחו על ידי הנאצים יימח שמם וכן מזכירים את גבורת הנופלים והלוחמים שניסו להציל כל יהודי ואדם אשר יכלו בלהט אש המלחמה.

זכינו לחיות בדור שראה בתקומת מדינת ישראל, מדינת העם היהודי, ובעיקר זכינו שיש סביבנו שרידי אש ממש שניצלו בסופו של דבר מהתופת הקשה. לדאבוננו מספר הניצולים הולך ופוחת מידי שנה ואנו מחויבים, בכל רגע ורגע לנצור את סיפורם למען יישאר חקוק לדורות הבאים.

רק השבוע נפטר האדמו"ר מקאליב שהיה בעצמו ניצול אושוויץ שצוואתו עוד בחייו הייתה לזכור להזכיר את אירועי השואה הנוראה.

והנה באה פרשתנו, פרשת "קדושים", כפרי בשל בהקשרם של כל זקני הדור ההוא ואומרת לנו: "מפני שיבה תקום והדרת פני זקן ויראת מאלוקיך אני ה'".

מצווה אותנו התורה ישירות על יחסנו כלפי הדור המבוגר שבחיינו. עלינו לתת כבוד ויראה למי שמבוגר מאיתנו, בטח אם הוא אדם זקן, ולא סתם ראתה התורה בצורך הגדול להדר במצווה זו. ההידור יבוא לידי ביטוי ביחס של כבוד והערכה כלפיו, בדאגה לצרכיו, בשמירה על זכויותיו וקנייניו ודאגה לחיים שלמים טובים ובריאים עבורו זאת בשעה שהוא כבר לא מסוגל לבדו לדאוג לכל אלה.

מפורסם וידוע הסיפור על ר' אריה לוין שראה אותו אדם קונה בערב סוכות אתרוג מבלי כלל לבדוק אותו. שאל אותו האיש איך זה שדווקא הוא, הרב אריה לוין, לא בודק את האתרוג ואת הידורו?

ענה לו רע אריה לוין: "ישנם שני הידורים שכתובים בתורה: אחד 'והדרת פני זקן' ואחד 'פרי עץ הדר' ומוכנים להוציא על זה הרבה כסף וזה יפה מאוד. אני לקחתי על עצמי את ההידור של 'והדרת פני זקן' ואני ממהר מכאן לבית החולים למצורעים בטלבייה ושם אני מהדר ומקיים את מצוות  'והדרת פני זקן'  ואני מקווה שאני עושה את זה באמת ובאמונה".

שנזכה כולנו הן בימי הזיכרון האלה, הן בימי ספירת העומר האלה  להיות מתלמידיו של ר' אריה לוין ולהדר במצוות 'והדרת פני זקן'.

 

שבת שלום ומבורך!

 

החוויה היהודית

http://h-y1.coi.co.il/

 http://dosanova.co.il/

 

לע"נ ששת מיליוני היהודים שנרצחו ונטבחו בשואה ע"י הנאצים יימח שמם וזכרם

לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם

 

האדמו"ר מקאליב,ניצול אושוויץ,ימי הזיכרון,העצמאות,מדינת ישראל,לשואה ולגבורה, ספירת העומר,הרב אריה לוין,והדרת פני זקן,פרי עץ הדר,

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה