" אֲשֶׁר הָאֱלֹהִים עֹשֶׂה, הֶרְאָה אֶת-פַּרְעֹה" (בראשית מא', כח')
בס"ד
מתוך קובץ חידושי "גילו ברעדה"
בהסכמת הרב עמוס שושן - רב יישובי רכס פורייה
נכתב על ידי גיל פרידמן
התשע"ח
לעשות נחת רוח ליוצרנו, ולעשות רצון בוראנו
לעילוי נשמת אבי ז"ל מיכאל בן מרטין
לעילוי נשמת אמי ז"ל ברוריה בת פאולינה
לרפואת כל חולי ישראל ובכללם, היכן שצריכים לכך:
הילה בת מיכל, הראל-בניה בן הילה, הדר בת הילה
" אֲשֶׁר הָאֱלֹהִים עֹשֶׂה, הֶרְאָה אֶת-פַּרְעֹה" (בראשית מא',
כח')
בדוק וראה, כי בתחילת הפיתרון אומר יוסף, "אֵת אֲשֶׁר הָאֱלֹהִים
עֹשֶׂה, הִגִּיד לְפַרְעֹה" (בראשית מא', כה'), אך בסיום חותם: "הוּא
הַדָּבָר, אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי אֶל-פַּרְעֹה: אֲשֶׁר הָאֱלֹהִים עֹשֶׂה, הֶרְאָה
אֶת-פַּרְעֹה" (שם מא', כח'). ויש לתמוה, אם הוּא הַדָּבָר, צריך היה
לחתום יוסף כפי שפתח: אשר האלוקים עושה הגיד לפרעה. ומה טעם סיים הֶרְאָה?
וראה דיוק המקרא להפליא. שדרך כל האדם, להבין ולקבל הדברים הנראים במראה הרבה
יותר מהנשמעים. וכן יסכים כל האדם, אם רוצה אתה לשכנעני בזה או בזה, הראה לי זאת בעיניים
ואאמין. והנה, בתחילה גילה ה' לפרעה את העתיד להתרחש באמצעות חלומות, אך פרעה לא הבין
ולא קיבל, ועל כן מכנה זאת יוסף לשון הִגִּיד. ועתה, מששמע פרעה את הפתרון,
באופן ברור וגלוי, מדייק יוסף ואומר הֶרְאָה, שעתה בוודאי יבין ויאמין פרעה.