chiddush logo

פנינה יומית... ט ניסן

נכתב על ידי שניאור, 5/4/2017

 

יום רביעי ט' ניסן - צו

 

בישול קדירה או מזיגת הכוס? לא משנה!

על הפסוק "ופשט את בגדיו ולבש בגדים אחרים והוציא את הדשן גו'" (ו, ד) מפרש רש"י "שלא ילכלך בהוצאת הדשן בגדים שהוא משמש בהן תמיד. בגדים שבשל בהן קדירה לרבו אל ימזוג בהן כוס לרבו, לכך ולבש בגדים אחרים, פחותים מהן".

לכאורה צריך ביאור, הרי בדרך כלל "המבשל קדירה" ו"המוזג כוס" אינם רק בבגדים שונים, אלא עבודות אלו נעשות על ידי שני סוגי עבדים, ואם כן גם כאן, מדוע נעשית "הוצאת הדשן" רק בבגדים אחרים, ולא על ידי ב' כהנים שונים?

ויש לבאר בזה על דרך הדרש:

כלל זה, שמזיגת כוס ובישול קדירה נעשים על ידי שני סוגי אנשים הוא רק בעבודת עבד לרבו. שהמוזג כוס אין זה לפי כבודו להתעסק בבישול קדירה. אך בעבודת הבורא, אין חילוק כלל בין סוגי העבודה, וכל כהן ראוי לו לעבוד כל סוג עבודה. ועל דרך מאמר רז"ל (תנחומא עקב ב) "לא תהא יושב ושוקל מצותיה של תורה . . קלה שבקלות . . וחמורה שבחמורות . . הרי הן שוין".

כי העיקר בעבודת השי"ת הוא קיום רצונו יתברך, מתוך קבלת עול מלכות שמים, ככל אשר יצווה עלינו. וכאשר האדם מקיים את המצוות רק כדי למלא את רצונו יתברך, אין חילוק בעיניו בין עבודה כ"מזיגת כוס" או "בישול קדירה", שהרי העיקר הוא מילוי רצונו, ומה לי באיזה אופן יתקיים רצונו.

(ע"פ לקוטי שיחות חל"ז עמ' 5 ואילך)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע