chiddush logo

קריעת ים סוף 2011

נכתב על ידי ישי פרי, 13/1/2011

אחד מהצמתים הסואנים ביותר בחיינו זה נושא הזיווג.השוק המוצע, מקרב שני המינים, הינו המוני, וכל אחד ואחת מאיתנו, שהנושא עומד אצלו עלהפרק, מתחבט קשות בשאלה: איך נמצא את בת או בן הזוג שלנו? איך נמצא את האחד והיחידהיחודי והמיועד לנו דווקא מאת האלוקים ארבעים יום טרם יצירת הוולד [סוטה ב.], האם בשוקאינסופי שכזה ניתן בכלל למצוא את המטמון המבוקש, האין זה חלום באספמיא?! דומה כי נצרךאיזשהו נס פלאי וגרנדניוזי כ'קריעת ים סוף' כדי להציל את המצב, כי אין אלטרנטיבה  אחרת באופק..


והאמת היא שאכןכן, התחושות האלו לא נפלו על בטן ריקה, הן כבר נכתבו בראי חז"ל. שכן כך הם קבעו:"קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף".. [!}  [בראשית-רבה פרק ס"א,  ג-ד]


אבל מה באמתההשוואה בין הדבקים? איזה דבר מאפיין מהותית את שני הדברים? מה כל זה קשור דווקא לקריעתים סוף? דומה כי יש כאן אנקדוטה ספציפית זהה. כשישראל עומדים נואשים מול הכח הצבאיהמצרי המאסיבי והמבעית, שרק קרב והולך כל העת, במטרה להשמידם, הוא זועק לאלוקיו עדשדעתו כמעט ונטרפת עליו, אולם משה רבנו מקבל הוראה ישירה מהקב"ה כי הוא ילחם לעם"ואתם תחרישון" – מה מבטאת אפוא דומיה זו? לפי הרב ברוך מרדכי אזרחי שליט"א,ראש ישיבת "עטרת ישראל" בירושלים, היא מבטאת את הבטחון שכל יהודי נוצר בטבורליבו באלוקיו שיחולל לו רק טוב, ושישועתו היא כהרף עין. האלוקים 'יעשה את העבודה',כביכול, בצורה הנאותה והמושלמת ביותר. כי כרגע, במבט יבש, אין בדיל של תקווה, ה'טבחעם' מצד הצבא המצרי הוא רק שאלה של זמן.


את התובנה היצוקה של הבטחון, חייבים לאמץ גם בעיכוביהנישואין. אין באופן טבעי, כל סיבה, שהאדם ימצא את זיווגו המיועד לו בדיוק, כאמור,ניתן לפכר ידיים ביאוש כבר עכשיו. רק אם האדם יאזור בטחון באלוקיו וישליך אליו כל יהבו,והוא ישכיל להבין, שהכל יכול יוכל להחיש לו את הזיווג הפנטסטי והאידיאלי לחיי שלווהונחת, יראה ברכה בעמלו. בלי בטחון בה' אפסה תקווה! והוא עצמו מחשל לבבות נרפים!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע