chiddush logo

ראש ממשלה דתי

נכתב על ידי יהונתן ל, 13/12/2016

 בס"ד

 ראש ממשלה דתי!

מטרת עם ישראל היא להיות "ממלכת כהנים וגוי קדוש". כלומר לחיות בארץ ישראל כאומה שחיה ע"פ התורה והמצוות. שהם חוקים שכל כולם משכל אלוקי הם כל כולם נצחיים. ומתוך צורת חיים זו להוות אור לשאר האומות ולהשלים את העולם למצבו המושלם.

ממילא עם ישראל הוא אומת נצח בזכות שמירת התורה והמצוות ובלעדיהם הרי אנו ככל העמים אשר פועלים בעולם מתוך השכל האנושי אשר ביסודו הוא טוב אך בסופו הגיע לאורך כל ההיסטוריה לשעבוד לחומריות.

מדוע אסור לקרות לאברם אברהם?

בתחילה היה אברם רק :

אברם=אב לארם.

אך כשאר השתלם ע"י רצון ה' ונקרא בשם אברהם

תפקידו : אברהם = אב לכל העולם.

אסור לקרוא לאברהם אברם. כי בתחילה פעל מתוך השכל האנושי התמים בדומה לחסידי אומות העולם שמישרת דרכם פועלים ועושים טוב לעולם. ובטבעם הם  דואגים קודם לעניי עירם קודם להגדיל את אומתם קודם אברם היה אב לארם דאג לאומתו לכך שכמה שיותר אנשים בארם ידעו את שם ה' .

אך כאשר הקב"ה מצא באברהם את תכונות הנבואה והשלים אותו וקראו בשם אברהם = אב לכל העולם. אברהם  מעתה פועל ברצון ה' שהוא נגד הפעולה החומרית הטבעית אשר רוצה להגדיל תמיד את אומתה את נכסיה ועוד שלאורך כל ההיסטוריה עמים רבים רצחו אחד את השני רק בכדי להגדיל את נכסי אומתה. אלא כל פעולתו היא לטובת העולם כולו ולא לטובתו כלל כפי שאומר "ואנוכי עפר ואפר".

הרעיון האלוקי הנצחי שאברהם מוביל הוא לכונן בעולם אומה. אומה ישראלית שפועלת ביושר הא-ל , לא כובשת עמים בכדי להרוג אותם אלא נלחמת רק ברצון ה' רק במה שמגיע לה בכדי להגשים את רצון ה'.  בכדי לפעול ע"פ רצון ה' צריך הדרכת שכל אלוקי צריך תורה ומצוות.

אברהם שכלו היה מודרך ע"פ תורה וממצוות בדרך נס " שנעשו לו כליותיו כשני רבנים אשר הדריכו אותו מהי הפעולה השלמה.

ביצחק היה שני כוחות גם כוח הייחוד בתורה  ומצוות אך גם כוח ההתאחדות עם האומות.

אצל יעקב ועשו הייתה מציאות שונה.

עשו כוחו היה בהתאחדות עם האומות ביכולת ההשפעה החומרית על הסובבים אותו

ויעקב כל כולו היה איש תם יושב אוהלים כל כולו היה  בתורה ובמצוות.

במפגש עם המלאך יעקב נותר לבדו. מלאך ה' שרו של עשו מנצל את ההזדמנות על מנת לברר עם יעקב אם אכן מסוגל להוביל את האומה הישראלית ולהיות ממשיך הדרך. יעקב נאבק עם המלאך ואף גובר עליו. "רוח אלוקים מרחפת על פני המים" התורה והמצוות החיבור לשכל אלוקי , נצחי, השליחות האלוקית, התכליתיות שאותה חי יעקב גורמת להפסד המלאך והודאה בתבוסתו "כי שרית עם אלוהים ועם אנשים ותוכל" .

כל עוד עם ישראל יהיה עם ישראל. יפעל במעשיו מתוך תורה ומצוות מתוך חיבור לשכל האלוקי. יקדש את חייו. ממילא יהיה "ממלכת כהנים וגוי קדוש" ויביא את שמו של אברהם =אב לכל העולם לתכליתו.

 אך מצד שני כל עוד ממשלת ישראל פועלת בשם אומה רגילה שקמה רק בשביל להיות מקלט מדיני לעם אשר נרדף בגולה ימשיך להתקיים בנו "וְאֵלֶּה הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הִנִּיחַ ה' לְנַסּוֹת בָּם אֶת יִשְׂרָאֵל אֵת כָּל אֲשֶׁר לֹא יָדְעוּ אֵת כָּל מִלְחֲמוֹת כְּנָעַן: {ב} רַק לְמַעַן דַּעַת דֹּרוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְלַמְּדָם מִלְחָמָה רַק אֲשֶׁר לְפָנִים לֹא יְדָעוּם: {ג} חֲמֵשֶׁת סַרְנֵי פְלִשְׁתִּים וְכָל הַכְּנַעֲנִי וְהַצִּידֹנִי וְהַחִוִּי יֹשֵׁב הַר הַלְּבָנוֹן מֵהַר בַּעַל חֶרְמוֹן עַד לְבוֹא חֲמָת וַיִּהְיוּ לְנַסּוֹת בָּם אֶת יִשְׂרָאֵל לָדַעַת הֲיִשְׁמְעוּ אֶת מִצְוֹת ה' אֲשֶׁר צִוָּה אֶת אֲבוֹתָם בְּיַד מֹשֶׁה"(שופטים ג,א-ד)

אך אם ברצוננו לקיים את רצון ה' חייבים לפעול מתוך הנהגה תורנית שמנהיגה את האומה מתוך רוח ישראל סבא שנאמר:

וַיִּזְעֲקוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶל ה' וַיָּקֶם ה' מוֹשִׁיעַ לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל וַיּוֹשִׁיעֵם אֵת עָתְנִיאֵל בֶּן קְנַז אֲחִי כָלֵב הַקָּטֹן מִמֶּנּוּ: {י} וַתְּהִי עָלָיו רוּחַ ה' וַיִּשְׁפֹּט אֶת יִשְׂרָאֵל וַיֵּצֵא לַמִּלְחָמָה וַיִּתֵּן ה' בְּיָדוֹ אֶת כּוּשַׁן רִשְׁעָתַיִם מֶלֶךְ אֲרָם וַתָּעָז יָדוֹ עַל כּוּשַׁן רִשְׁעָתָיִם: {יא} וַתִּשְׁקֹט הָאָרֶץ אַרְבָּעִים שָׁנָה.

כבר 4000 שנה הקב"ה מחכה שעם ישראל יהיה עם ישראל. שנזכה להיות עם ישראל באמת ולהפוך את מדינתנו ל"ממלכת כהנים וגוי קדוש" .

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה