chiddush logo

מעלת קיום מצווה בשבת (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי שמואל, 21/11/2010

מעלת קיום מצווה בשבת

  מתוך ספרי מעגלי החיים-שבת 050-6284-199

עולם הזה הינו אחד מני עולמות רבים שיצר בורא העולם, וכולם רוחניים ובעלי כוחות קדושה אלוקיים עצומים ונשגבים חוץ מהעולם הזה, בו אנו קיימים, שהוא העולם הנחות והרחוק ביותר מן הקדושה האלוקית.

בעת שיהודי מקיים תורה ומצוות בעולמנו, הוא זוכה להשפעה של כוחות קדושה מהעולמות העליונים - בנקודה זו קיים הבדל מהותי בין כל המצוות למצוות השבת. שאר המצוות ממשיכות כוחות קדושה מהעולמות עליונים אל היהודי שבעולמנו. אבל השבת מעלה ומרוממת את היהודי מלמטה למעלה, היא מוציאה אותו מהעולם הזה ומעלה אותו לעולמות עליונים.

 

ושתי מעלות במצוות השבת משאר המצוות:

א. בקיום שאר המצוות יורדת קדושה מעולמות הרוחניים, קדושה זו מתכסה ונחלשת בדרכה לעולם הזה. מה שאין כן במצוות השבת שאנו מתעלים לעולמות העליונים עצמם וזוכים להתחבר בכוחות קדושה הרבה יותר נעלים.

ב. כל מצווה מקדשת אבר אחד בגוף ולא את כל הגוף (לדוגמא על-ידי נתינת צדקה ביד מקדשים את היד), אבל שבת מקדשת את כל הגוף, שכולו נכנס ובא בעולמות הקדושים העליונים .

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
ישראל (21/11/2010)
מה שכתבת: "אבל השבת מעלה ומרוממת את היהודי מלמטה למעלה, היא מוציאה אותו מהעולם הזה ומעלה אותו לעולמות עליונים."
וכן מה שכתבת: "מה שאין כן במצוות השבת שאנו מתעלים לעולמות העליונים עצמם וזוכים להתחבר בכוחות קדושה הרבה יותר נעלים".

מבאר האדמו"ר הזקן בתורה אור: שהכוונה היא שהעולם הזה מקבל מימד יותר גבוה, מימד של העולמות העליונים, וזהו מה שמזכיר האר"י ז"ל: "שבשבת ישנה עלית העולמות", אין הכוונה שהעולם שלנו טס לחלל, או לאיזה מקום שהוא, אלא העולם שלנו מזדכך יותר, ומקבל דרגה, מימד של עולמות גבוהים יותר. (יצירה, בריאה אצילות).
DL2000 (21/11/2010)
הבן איש חי כותב שלימוד תורה בשבת קודש הוא - פי 1000 יותר מיום חול רגיל !!
ציורים לפרשת שבוע