השול של ברסלב
"וישבת בארץ-גשן והיית קרוב אלי אתה ובניך וצאנך ובקרך וכל-אשר-לך"
וישבת – בבחינת "אשרי יושבי ביתך עוד יהללוך סלה" לשון ישיבה בבית המדרש, וכן לשון תשובה, בבחינת "ואציעה שאולה הנך".
בארץ-גשן. גשן גימטרייה שמחה. וידוע ששמחה זה מהגשמיות וששון ברוחניות, לכן מנחמו "והיית קרוב אלי" כי דווקא על ידי ההתקשרות לצדיק אפשר לעצום עיניים מראות ברע, ומלתור אחרי תאוות העולם הזה, בחינת ארץ-מצרים.
"וכל-אשר-לך" התורה קושרת שלוש תיבות אלו יחד, כי האושר האמתי אפשרי דווקא כאשר משתמש בכל אשר לו לצורך גבוה, ומסתפק במועט לעצמו, ומסתכל בשכל שבכל דבר, כיצד יתקרב לה' יתברך על ידי שימוש נכון בדבר זה. כנרמז בסופי תיבות שניים "שכל".
כל – בחינת התקשרות לצדיק וקיום עצותיו, אשר – לשון אושר, לך – גימטרייה 50, בחינת נ' שערי בינה, בחינת להתבונן בשכל שבכל דבר ולהבחין בין המרחיק לבין הטוב שמקרב לה'.