chiddush logo

קריאת רבנים לא להעסיק ערבים

נכתב על ידי שניאור, 22/10/2015

 

אדמו"רים ורבנים: לא להעסיק ערבים

לפני שנים התריע הרבי שליט"א מלך המשיח, כי מטעמי פיקוח נפש, אין לדבר ואין לנהל מו"מ עם הערבים, דבר מנוגד להלכה ומהווה תמריץ להמשך פעולות הטירור, ח"ו. בהמשך לדברי התרעה אלו, יצאו בימים אלה אדמורי"ם ורבנים בזה אחר זה בקריאה שלא להעסיק פועלים ערבים, מטעמי "פיקוח נפש" •

מערכת האתר
  שניאור גרינפלד  
ח' חשון ה'תשע''ו
21.10.2015
צילום: בחדרי חרדים, ארכיון חב"ד אינפו

לפני שנים התריע הרבי שליט"א מלך המשיח, כי מטעמי פיקוח נפש, אין לדבר ואין לנהל מו"מ עם הערבים, מאחר והדבר מנוגד להלכה ברורה בסימן שכ"ט בשולחן ערוך ומהווה תמריץ ועידוד, להמשך פעולות הטירור, ח"ו. עדות חותכת לדברים אלו, האינתיפאדה הפוקדת את ארץ הקודש בימים אלו, שפרצה בגין מדיניות הממשלה והצהרותיה על הרצון להמשך ניהול המו"מ עם הפלסטינים על "שתי מדינות לשני עמים", ח"ו.

בהמשך לדברי התרעה אלו של הרבי שליט"א מלך המשיח, יצאו בימים אלה אדמורי"ם ורבנים בזה אחר זה בקריאה שלא להעסיק פועלים ערבים, מטעמי "פיקוח נפש" •

קרלין סטולין • האדמו"ר הורה לחסידיו: "לא להעסיק פועלים ערבים"

"לא להעסיק פועלים ערבים בעת הזאת, אלא למה שאין תחליף": בימים אלו תכננו בחסידות קרלין סטולין לבנות את היכל בית המדרש של חסידות קרלין בשכונת גבעת זאב בירושלים. אולם מסתבר שהמצב הביטחוני משפיע על עבודות הבנייה.

בשבוע שעבר היו אמורים להחל בבנייה עצמה, אולם בשל המתיחות הביטחונית הורה כ"ק האדמו"ר מקרלין-סטולין שלא להעסיק פועלים ערבים, ועל כן הבנייה נדחתה עד למציאת פועלים אחרים.

האדמו"ר מקרלין לעסקני החסידות, והורה להם כי בשל חשש ל"פיקוח נפש" הרי שאין להעסיק בשום פנים ואופן פועלים ערבים.

"אינני מוכן שיסתובבו ערבים בין תושבי המקום בתקופה זו", אמר הרבי הנחשב לבעל עמדות ימניות מובהקות והתנגד בעבר בחריפות לתוכנית ההתנתקות.

דושינסקיא • במוסדות החליטו: "לא להעסקת ערבים"

גם במוסדות החסידות באישור כ"ק האדמו"ר מדושינסקיא הודיעו היום לכל העובדים הערביים כי הם מפוטרים, והחליטו לקבל במקומם עובדים יהודיים. בחסידות הסבירו את הצעד כי הם אינם מעוניינים לסכן את חיי תלמידי הישיבות.

אחד ממנהלי המוסדות הסביר בשיחה ל"אתר לדעת" כי הוא מעדיף לשלם כל חודש עוד סכום נכבד, למרות שאין לו כסף מיותר לזה, אך הוא לא יסכן את חיי תלמידיו. "החיים חשובים מהכסף", סיכם.

ויז'ניץ • האדמו"ר בהוראה: להימנע מהעסקת ערבים

אחרי האדמו"רים מקרלין-סטולין ודושינסקיא, הורה גם כ"ק האדמו"ר רבי ישראל מויז'ניץ למנהלי מוסדותיו ברחבי הארץ להימנע מהעסקת עובדים ערבים, מחשש לפיקוח נפש. האדמו"ר הדגיש כי זה לא ציווי כי אם תשומת לב.

הרבנים הבלין ואשכנזי: "להפסיק להעסיק ערבים"

רבה של העיר קרית גת הרה"ג הרב משה הבלין בראיון לאתר "כיכר השבת" קרא הרב לתושבים המחזיקים ברישיון נשק - לשאת כלי נשק ולנעול את דלתות הבתים. בנוסף, ממליץ הרב לחדול מלהעסיק ערבים בענף הבנייה ולהעדיף עובדים תאילנדים.

"צריך לעשות מה שאפשר - כמו לנעול את דלתות הבית" אמר הרב הבלין בשיחה עם "כיכר השבת". "מה שראינו בפיגוע שעבר (בקרית גת. צ.ג) שחיים נצלו בגלל שדלת הייתה סגורה וגם ההפך".

הרב הוסיף כי תושבים שיש להם אישור נשיאת נשק - מומלץ שיחזיקו בנשק: "לא חושב שכל אחד צריך להחזיק נשק" אמר, "אבל מיש שיש לו רישיון לנשק כדאי שיחזיק, זה חשוב מאוד".

"יש פה הרבה ערבים בתחום הבנייה" הוסיף הרב ואמר כי "צריך להיזהר. צריך להעסיק תאילנדים ולהפסיק להעסיק ערבים".

לצד זאת קרא הרב גם "לבדוק מזוזות ותפילין ולהתחזק בתורה ומצוות. בחודש אלול עשינו מבצע בדיקות וצריך לעשות זאת שוב".

הרב התייחס לפיגוע שבו מחבל ערבי חמוש בסכין חטף את נשקו של חייל, נמלט לבניין, נכנס לדירה ונהרג בחילופי אש עם שוטרים ואמר כי "ברוך השם קרה פה נס גדול - יכל להיות כאן פיגוע קשה".

גם רבו של כפר חב"ד, הרה"ג הרב מאיר אשכנזי, פרסם מכתב לתושבים בו הוא מתריע מפני העסקת עובדים ערבים בימים אלו וקורא להם להצטרף לאבטחת היישוב כמו גם להתחזק ברוחניות.

בפתח המכתב כותב הרב אשכנזי לתושבים: "עקב המצב הביטחוני בו אנו נמצאים, נדרש מכל אחד מאיתנו לנקוט פעולה ברוחניות ובגשמיות לשמירה והצלה".

"באתי בזה להציע ולבקש", מוסיף הרב ומבקש כי לאחר תפילת שחרית יאמרו התושבים את פרקי התהילים - כ', כ"ב', ס"ט, ק"ל. בנוסף, לאחר אמירת י"ב הפסוקים בגני הילדים ובכיתות הנמוכות בבתי הספר, מבקש הרב אשכנזי, "יאמרו עמם את הפסוק 'מפי עוללים וגו''".

- למותר לציין שבסיום אמירת פרקי התהילים, יש להכריז יחד את הכרזת הקודש "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", המבטאת את הזעקה לגאולה האמיתית והשלימה בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח.

יחד עם ואחרי הבקשות וההצעות הרוחניות פונה הרב לתושבים ומבקש מהם להצטרף למערך אבטחת היישוב. "כל מי שיכול להתנדב לשמירה בכפר יתקשר וישובץ לתגבור השמירה על יד מוסדות הלימוד בשעות הבוקר והצהריים, וכן לסיורים ברחבי הכפר", כותב הרב.

בסיום המכתב, מתייחס הרב אשכנזי להעסקת פועלים ערבים בימים אלו וכותב: "אדם המעסיק ערבים בכפר, יעשה כל מאמץ להשהות את המשך עבודתם עד שיתבהר המצב".

במידה ולא ניתן להשהות את העבודה, כותב הרב שעל הפעסיק לדאוג "לאדם נושא נשק שישהה באיזור עבודתם ויפקח עין".

הוראות הבטיחות של הרבי שליט"א מלך המשיח

יש לציין את הוראות הבטיחות של הרבי שליט"א מלך המשיח, הכוללות בעיקר:

בדיקת תפילין ומזוזות.

אחזקת ספר החת"ת (חומש, תהילים, תניא) בכל רכב, יחד עם קופת צדקה.

ספר חת"ת לכל אחד מבני הבית.

קביעת קופת צדקה בכל חדר מחדרי הבית.

רישום לאות בספר תורה.

כמו כן בשנה זו, יש לציין את הרישום למפעל ה"קהל", בכל אחד ממוקדי חב"ד.

ויהי רצון שנזכה לקיום הייעוד "ונתתי שלום בארץ" בהתגלות כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א תיכף ומיד ממש!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה