chiddush logo

כמה פשוט לחזור בתשובה

נכתב על ידי אביעד חזני, 4/3/2010

 כותב הרב קוק, שעיקר הקושי בתשובה הוא בגלל שחושב האדם שהתשובה היא דבר גבוה ונשגב כ"כ, עד שהוא לא יכול להגיע אליו. אולם לא כך הדבר: "כי קרוב אליך הדבר מאוד, בפיך ובלבבך לעשותו" "לא בשמיים היא, ולא מעבר לים"...

התשובה היא דבר כ"כ פשוט. כ"כ קל. כ"כ אמיתי.

התשובה היא דבר שבטבע שלנו. כל יהודי ויהודיה.

רצונכם להבין מהו יהודי?
תחשבו על זה ככה:
ה' ראה את כל הנשמות של כל הנבראים בעולם, ובחר בפינצטה את הנשמות הכי טהורות, הכי קדושות, הנשמות שהכי קרובות אליו, אותם הוא לקח. נשמות אלו, הם נשמות היהודים.

כל אחד ואחד מאיתנו הוא יהודי. ה' רוצה כל אחד מאיתנו. כל אחד הוא בן שלנו, ואבא רוצה את כל הבנים שלו איתו, גם אם כל הבנים נמצאים ואחד חסר, זה לא מספק אותו. אבא רוצה את כולם ביחד, כולם איתו.

"בכה רבי ואמר: יש קונה עולמו בשעה אחת" - הגמרא מביאה שבכה רבי ואמר, שהתשובה היא דבר כ"כ קל, שבשעה אחת של תשובה אפשר לקנות את העולם. ולקבל עולם הבא. זה כ"כ קל, ולכן זה גם כ"כ קשה...

הפירוש הרגיל של המילה שעה מדבר על hour כלומר שעה כחלק מזמן. אולם למילה זו יש פירוש נוסף. התורה כותבת בספר בראשית "ואל הבל ואל מנחתו לא שעה". הכוונה שם שה' לא קיבל את מנחתו של הבל. כאן, המילה שעה מדברת על רצון. ה' לא רצה במנחת הבל.

בספרי חסידות מסבירים כך את האימרה "יש קונה עולמו בשעה אחת". בשעה אחת ,ברצון טוב אחד קטנטן, יכול האדם לחזור בתשובה. יכול האדם לקנות את עולמו, לזכות לעולם הנצח.

אחים ואחיות יקרים, הדבר קרוב אלינו כ"כ. קיבלנו מבורא העולם עשרה ימים מיוחדים כאלו, מראש השנה ועד יום הכיפורים. "דרשו ה' בהמצאו, קראו בהיותו קרוב- אלו עשרה ימים שבן ראש השנה ליום הכיפורים". בואו וננצל את הימים הקדושים האלה. ימים בהם בורא העולם יוצא אלינו ומחפש אותו. זמן בו ה' מחכה לנו. לכל אחד ואחת מאיתנו.

שנזכה לחזור בתשובה שלימה. שנה טובה לכולנו!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה