chiddush logo

מדרש אשאביאל: כי תשא, עליה ב, גבורה בשבוע

נכתב על ידי danielginerman, 1/3/2015

 כי תשא, עליה ב, גבורה בשבוע. שמ' לב,יד: "וינחם י-הוה על הרעה אשר דבר לעשות לעמו".

התנקשות קצוות: משה מקבל לוחות הברית על הר סיני, בעוד בעמק נוצר עגל זהב. וחרה אף ה' על העם: על פי צדק, בני ישראל התחיבו בהכחדה. רק משה, הרועה הנאמן, עמד על שלום העם; קם המנהיג הצדיק והמסור לטעון כסנגור הכי קנאי ודרש להזכיר זכות אבות על הבנים, וזכות דורות אשר יבואו, "וינחם י-הוה על הרעה אשר דבר לעשות לעמו" = 2179. זאת, בעוד [במ' כג,יט] "לא איש א-ל ויכזב, ובן אדם ויתנחם. ההוא אמר ולא יעשה, ודבר ולא יקימנה"?. אך העולם מתנהל במידת הרחמים, ורחמנא ליבא בעי, ואין ריח ניחוח מסוגל יותר להמתקת הדינים מאשר תפלתו של צדיק: (דה"ב ו,לט) "ושמעת מן השמים ממכון שבתך", אשר העם אשר צוית עליו מצוותיך כאמרי להם (דב' כו,טז) "ושמרת ועשית אותם" שב בתשובה שלמה על בגידתו הנוראה, והוא בבחינת עני ואביון לפניך, וכנגד מידותיך צוית עליו (דב' טו,יא) "פתח תפתח את ידך לאחיך לעניך ולאבינך", ואיך אתה לא תמחול? [במ' יז,טו] "וישב אהרן אל משה, אל פתח אהל מועד, והמגפה נעצרה"; אך רק גזרת השמד התבטלה, היא "הרעה אשר דבר לעשות לעמו" = 1939, כי יתר הנראים כעונשים על המעשה אינם כי אם תולדות טבעיות ממעשה העגל ולא גזרות שמים עצמן. ולבל יכשלו עוד ויתרוממו ויטהרו עד אשר כליהם יהיו שוב מסוגלים לאור עליון, יעמדו (במ' ג,כח) "שמרי משמרת הקדש" (במ' ג,ז) "ושמרו את משמרתו" להשפיע טוב ושלום לאמור [תהי' יז,טו] "אני בצדק אחזה פניך, אשבעה בהקיץ תמונתך"; (מש' י,כח) "ותקות רשעים תאבד".



**************************

הקבוצה שלנו בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/toratmashiach/

הבלוג שלנו: http://titularesdetorah.blogspot.com/

אם ברצונך לקבל את ההתבוננות היומית באמצעות הקבוצה המיועדת בווטסאפ, בקש למספר 0523066459 את הצרפותך לקבוצת "מדרש אשאביאל"

ואם נכון בעיניך לעזור לנו לקיים את השליחות אשר לקחנו באהבה על עצמנו, ברוכה הבאה תמיכתך באמצעות פייפל. אם באפשרותך, יתן לנו הרבה נחת שתעשה מנוי זעיר לפרנסת השעות הרבות אשר אנחנו מקדישים כל יום בשמחה להתבוננות זו.

תרומה חד-פעמית: http://goo.gl/lRDiAw

המנוי: http://goo.gl/Snh7JU

***************************


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע