chiddush logo

אל תשליכני לעת זקנה - כיצד נדאג להורינו המזדקנים?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 18/8/2021

החיים הם דבר מוזר – בתחילה אנחנו תלויים בסביבה שלנו, בהורים שלנו, בהכל.

אנחנו צריכים שיאכילו אותנו, יחליפו לנו, ירדימו אותנו, יקחו אותנו ממקום למקום ומה לא בעצם?

ככל שאנחנו גדלים ומתבגרים אנחנו הופכים פחות ופחות תלויים באחרים ובמיוחד בהורים שלנו, שהיו רגילים לעשות בשבילנו כל דבר.

כאשר אנשים מגיעים לגיל השלישי היוצרות מתהפכות, תרתי משמע, פתאום אלו שעזרו וטיפלו בנו כל החיים – הם אלו שצריכים עזרה! אז איך נדאג להם ולא נזניח את הורינו שטיפלו בנו כך כך יפה? מה הדברים החשובים לעשות ואיך ניתן לעשות אותם? הכל בהמשך.

 

 

מה קורה בעת זקנה

הזקנה היא עניין קשה להרבה אנשים, פתאום קשה לעשות דברים שלפני כן היו חלק משגרת החיים.

אם זה בדברים כמו בישול, נהיגה, ריצה או שליטה במכשירים טכנולוגיים ועד לדברים פשוטים כמו שליטה בסוגרים ועשיית צרכים, הליכה וראייה.

 

אין ספק שזה עניין מטלטל והעובדה כי הופכים פתאום להיות תלויים בתרופות, טיפולים ואנשים היא לא פשוטה עבור הרבה אנשים, ולכן חשוב לדאוג להורינו לטיפול הטוב ביותר שיעזור להם לחוות את הגיל בנעימים ככל הניתן וללא תחושות קשות של תלות.

מספר דברים שניתן לעשות בכדי לעזור להורינו המזדקנים.

 

מוצרי עזר לבית

 

אחד הדברים המשמעותיים שניתן לעשות ולא מצריכים יותר מדי מאמץ או סיבובים במרפאות הוא ציוד הבית באביזרים חשובים שיעזרו לכם ולהוריכם להתנהל בקלות ביום יום וישפרו את התחושה שלכם ושלהם גם יחד.

 

כפתור מצוקה הוא אחד מהדברים החשובים שתתקינו בבית הוריכם, כפתור קטן שמחובר לשירותי עזרה, בלחיצה על הכפתור המותקן במקום נוח ואסטרטגי, יוכלו ללחוץ ההורים במידת הצורך ולהזניק כך גם אתכם וגם אמבולנס (חס וחלילה) אם צריך.

 

הגנה כוללת

 

אזעקה חזקה היא אמצעי הגנה חשוב שתורם גם לביטחון האישי של הוריכם, אזעקה שישמעו גם אם השמיעה מתחילה להתדרדר המחוברת לאיתורן ומזעיקה אתכם היא אחד מהדברים החשובים שתוכלו לעשות.

 

האזעקה יכולה להיות מחוברת גם לגלאי העשן ולהתריע לכם במידה ויש חשש לדליקה בבית.

חוץ מאלו גם דברים קטנים יותר כמו כורסא נוחה ומתכווננת שעוזרת לאמא ואבא – סבא וסבתא, להגיע למצב עמידה בקלות יותר, מקל הליכה נכון או הליכון הם דבר שיכול לשפר להם את החיים בין רגע, וכסא מעלון שיעזור להם לעלות מדרגות הוא גאדג׳ט פופולרי בשוק היום שמשפר למבוגרים את החיים.

 

תמיכה מקרוב ע"י מי שלמד לימודי ניהול דיור מוגן

 

ישנם כמה פתרונות משמעותיים שיכולים לסייע להוריכם עם הזקנה ולעזור לכם לישון בשקט, אך הם מצריכים יותר השקעה וכמובן גם הסכמה מלאה מצד הוריכם בכדי שהחוויה תהיה נעימה גם עבורם.

בישראל של ימינו ישנם המון מרכזי דיור מוגן מהמובילים והמתקדמים בעולם, בישראל לימודי ניהול דיור מוגן הוא מקצוע בפני עצמו ולכן התחום כה מתקדם בארצנו הקטנה.

רישום של ההורים לדיור מוגן מבטיח כיסוי מכל הכיוונים, החל מטיפול רפואי צמוד ומותאם וכלה בקומפלקס ודירה מאובזרת ונגישה במיוחד. החוויה הזו יכולה להוריד לכם אבן גדולה מהלב ולרוב היא מכניסה עניין לחיי ההורים בשל החברה שיש מסביב של אנשים בני גילם, אך עם כל זאת חשובה ההסכמה שלהם לעניין בכדי שהחוויה שיכולה להיות מדהימה, תהיה נעימה גם להם.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע