הטוב והרע
הטוב והרע:
כבר מדורות א – י"ט בסדרו של עולם אדם ונוח עד אברהם, - גילוי הצדיקים המיוחדים שהיו שם את הצמצום העצום הזה במחשבה דיבור ומעשה כוונה רעותה דליבה רגש מחשבה רעיון הרהור הגיג שרעפים עיבור כוונה ורעותה דליבה שנקרא טוב ורוחב כר המרעה והיריעה של הטוב מצומצם צמצום עצום לעומת רוחב כר היריעה והמרעה של הרע וכשהגיעו דורות המכפלה אברהם יצחק ויעקוב דורות 20-22 הם פיתחו בטוב שיטה מיוחדת שנקראת תורה, תורת השם והיא מלאה צמצומים עצומים כדי לפרוש מרע ולעשות טוב והרע הוא ענק נפיל והטוב הוא גמד קטן כמו שנאמר עשו בנה הגדול ויעקוב בנה הקטן.
אלה שמכוח הצמצומים העצומים שהטוב מחוייב בהם הוא פותח צינורות שפע עצומים להיה להווה וליהיה העתידי האינסופי בעולם הבא ומוריד ברכה עצומה לעולם הזה וחיים ומעלה שפע ושעשועים עליונים לעולם הבא ולעולמות העליונים כי הטוב הוא עז יותר מהרע כי הרע קרוי והוא עייף והטוב הוא זריזות ויעילות וכול מה שאנו קוראים לרשעים רשעים בקדמאות זה לא משום שהם היו שטנים ומזיקים בהכרח אלה הם היו לא יוצלחים שלומיאלים חושמים ג'רמים שלא מוכשרים לכול מלאכה ובסוף באמת רק מזיקים ומשחיתים ומחבלים ועוברים עברות אך במקור הם היו סתם לא יוצלחים והצדיקים היו קרויים צדיקים משום שהורידו במעשיהם שפע ברכה חיים וטוב וקדושה ומעלים כך גם לעליונים ולא משום איזה שהיא הילת צדיקות קליפתית שמתחילים לייחס להם כיום.
כי באמת הרשעות והצדיקות הרע והטוב נבחנים בתועל המעשי המציאותי שהם יכולים להפיק באיזה שהיא צורה בתחתונים ובעליונים בפרטות או בכללות ולא הילת צדיקות כוזבית ולא ביזיונות חסרי שחר על הרשעים ואם היזיק מי משהו הוא רשע ואם הפיק תועל כול שהוא הרי זה צדיק וטוב וברוך ויבורך בכול מילי דמיטב.