chiddush logo

המבקש גילוי שכינה -יארח

נכתב על ידי משה אהרון, 2/11/2025

בס"ד.

 המבקש גילוי שכינה - יארח.
----------------------------------------
 שאין כהכנסת אורחים לזמן ולהכניס גם את השכינה הבייתה.
 הנה אם כן :
שלושה מושכלות יסוד מלמדת אותנו הפתיחה של פרשת השבוע : "וירא".
 הראשון  : שהקב"ה פתח פתח לכל אדם לזכות למעין גילוי שכינה
 במעשה פשוט של אירוח. ויותר אנשים עניים ורעבים
 וודאי באירוח רווי של שלושה אנשים ומעל.
 ומושכל שני  "בן בקר רך וטוב"  ראוי להאכיל בו בני אדם ולא להקריבו למאכלת אש על מזבח.
 האלוהים לעולם אינו "רעב" ואין הוא נזקק ללחם [אם כבר "לחמי" כי אז כאמור : לאישיי במובן :"אנשיי"]
 ואכן אברהם מאז עלייתו לבמת ההיסטוריה בתורה ועד הנה .
 בנה רק מזבחות אך לא הקריב בהם קורבנות . אלא האכיל  .האכיל אנשים רבים באירוח  שאינו פוסק.
 אברהם אומנם בנה מזבחות  אך לקרוא בהם שם ה'.
 שכל אורחיו ילמדו כי אם קורבנות חפצם ,כי אז רק לה' אלוהי השמיים. 
על כל פנים, אברהם הדגים להם שוב ושוב את האלטרנטיבה המועדפת . לפיה :
 קורבנות לאישי" במובן "קורבנות" לאנשיי - לכל בני האדם הרעבים.
 ומושכל שלישי : שהמארח היוצא מעורו לארח בני אדם .
זוכה גם לכרטיס אשראי : לבקש מאת ה' על אחרים שנאמר :
 "ויפנו משם האנשים וילכו סדומה ואברהם עודנו עומד לפני ה' .
ויגש אברהם ויאמר האף תספה צדיק עם רשע"
משה אהרון
 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע