chiddush logo
נכתב על ידי kya445, 22/6/2013

מסכת ביצה דף ג' עמוד ב': "הכנה דרבה".

בין לשיטת רש"י ובין לשיטת תוספות, האם דין עגל שנולד ביום טוב ראשון יהיה מותר למחרת?
האם אנו מתייחסים לסוף של ההכנה, ולכן יהיה אסור, כי סוף כל סוף הכנתו נעשתה ביום טוב\לא בחול,
או שאנו מתייחסים אל רוב ההכנה, ודווקא ביצה נאסרת מישום ש"כל ביצה דמתילדא האידנא מאתמול גמרה ", אבל עגל שנעשתה כמעט כל הכנתו בימיי חול, יהיה מותר?

עוד שאלה: האם דין הכנה אוסר דווקא מיום טוב ליום לשבת הסמוכה או אפילו לא סמוכין? הרי סוף כל סוף, הביצה הוכנה בשבת\לא בחול! לי נראה לכאורה כן, אבל אשמח אם מישהו יבהיר לי או יראה לי את הדברים מזוית אחרת :).
תודה מראש.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (1)
מעוז שחורי (16/7/2013)
לשאלתך השניה,לדעתי אתה צודק כי הגמרא בד''כ מתייחסת לכל האפשרויות, ואים היא לא כתבה אפשרות זו-לעניות דעתי אסור כמו שכתוב.