chiddush logo

גולשים על בטוח

1/11/2017

גולשים על בטוח 


ולשים על בטוח הוא קמפיין ללא מטרות רווח, שמטרתו להעלות את המודעות לחשיבות שבגלישה בטוחה באינטרנט, והוא מנוהל בהתנדבות מלאה. 

 

ההתקדמות הטכנולוגית של השנים האחרונות הביאה את האינטרנט לכיס של כולנו. באמצעות הטלפונים הסלולרים אנחנו כבר לא רק שומרים על קשר, אלא גם מחפשים מידע, מתעדכנים בחדשות, חברים ברשתות חברתיות ונהנים מהעולם האינסופי שהאינטרנט יכול להציע לנו. כשהעולם משתנה, והאינטרנט הופך לחלק מרכזי יותר ויותר בחיינו, חשוב שנזכור שעם כל הדברים הטובים שיש לו להציע לנו, טמונות בחובו גם לא מעט סכנות. החיים כחבר׳ה צעירים בעולם הזה, הביאו אותנו להאמין שאנחנו חייבים להתמודד עם האתגרים שהאינטרנט מציב לנו בצורה חכמה יותר. 

 

סינון והגנה באינטרנט, כך אנחנו מאמינים, הם לא עניין של דרך חינוכית או השקפה דתית. אוסטרליה למשל, מציגה עמדה מחמירה כלפי תכנים כאלו, בין היתר מחייבת ספקי תוכן למחוק תכנים פוגעניים, ומספקת לכל משתמשי האינטרנט שירותי סינון כברירת מחדל. גם בבריטניה חסימת אתרים פוגעניים(אלו המכילים פורנוגרפיה, אלימות, הסתה וכו׳) כברירת מחדל נמצאת בהליך חקיקה, ובארה״ב אחוז ניכר מבתי האב מנויים לתוכנות ושירותי הגנה לחיבורי האינטרנט. אנשים בכל העולם מבינים שהגנה על האינטרנט היא מוצר בסיסי, ושזו הדרך הנכונה להתמודד עם הסכנות באינטרנט. שירותי סינון והגנה לעולם לא יחליפו את התהליך החינוכי הדרוש כדי להתמודד עם האתגר, אבל הם נקודת הפתיחה הנכונה לכך. כך אנו מאמינים. דתים וחילונים, צעירים ומבוגרים, גברים ונשים - זה נכון לגבי כולנו.

 

שירותי ההגנה הבסיסים, אלו שחוסמים אך ורק אתרים המכילים תוכן פוגעני מפורש (פורנוגרפיה, אלימות, הסתה וכו׳), מגיעים לנו בחינם. הם לא מפריעים לגלישה באתרים שכולנו אוהבים, כמו ספורט, חדשות, רשתות חברתיות, עסקים, תרבות, מוסיקה או בידור. כל אלו נשארים פתוחים לגלישה, ובכך הופכים את ההגנה הבסיסית למתיאמה לכ-ו-ל-ם. גם לכם. אנחנו מאמינים שההצטרפות לשירותים הללו לא צריכה להיות מסובכת ומסורבלת כל כך, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

 

אנחנו גם מאמינים שבהצטרפות לשירותי הסינון יש אמירה. אמירה שלנו כחברה על מה אנחנו רוצים או לא רוצים באינטרנט שלנו. זה לא מסובך, אני לא מכניס לכיס שלי אינטרנט בלי הגנה. כמו שאני לא קונה רכב בלי חגורות בטיחות, ולא נותן לילד שלי לשחות בבריכה בלי מציל - זה פשוט לא שווה את הסיכון.

 

בקיצור, הרעיון פשוט. אנחנו מציעים כאן דרך מהירה ופשוטה להצטרף לשירותי ההגנה הבסיסים, שמגיעים לנו חינם על-פי החוק. אם תרצו, יש באתר גם עמוד המלצות על פתרונות נוספים - שם תוכלו למצוא תוכנות ושירותים ברמה גבוהה יותר. יש לנו גם עמוד עם שאלות נפוצות אם אתם מרגישים שמשהו לא ברור, ואתם כמובן מוזמנים ליצור קשר אם יש לכם שאלות נוספות. אז יאללה, תצטרפו, ותשתפו עם כל החברים. מתחילים לגלוש חכם מהסמארטפון.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע