chiddush logo

כולם נהנים מהטכנולוגיה

נכתב על ידי ברוך עינב, 24/12/2014

בס"ד


כולם נהנים מהטכנולוגיה / מאת: ברוך עינב / [email protected]


חבר שעובד בערוץ תקשורת תורני אמר לי שכשהוא מביט על כל המחשבים, מסכי האל.סי.די, משתמש באינטרנט ובכל האמצעים הטכנולוגיים המשוכללים שעומדים לרשותם הוא מבין את הסיבה האמיתית שלשמה נתן ד' יתברך שמו וישתבח לאדם את החכמה, הבינה והדעת כדי שיוכל לפתח את הטכנולוגיה הזאת והיא להנגיש את דבר ד' לעולם כולו בכלל ולכל ישראל בפרט.


לא רק שהיצר הרע אינו מתנגד לכך כי אם מעודד ואף תומך במהלך הזה, מאחר וזה משרת גם את המגמות שלו, להכשיל בני אדם, לגרום להם להתחבר לצדדים הבהמיים שלהם, להוביל אותם למקומות הרדודים והשפלים ביותר, לספק את התאוות האסורות ביותר ולעבור על כל איסורי התורה האפשריים, שהרי הדבק ב-ד' יתברך ובדברי תורתו הקדושה זוכה לחיי העולם הבא, חיים של נצח, עונג ואינסוף, שסך כל תענוגות העולם הזה לא ישוו לפרומיל אחד של עונג בעולם הבא.


אחת ממטרותיו המוצהרות של היצר הרע היא להרחיק את האדם מדרך המלך הזאת ולהאבידו מן העולם. חלק מהסממנים לכך שהאדם נכנע לפיתוי נוסף של היצר הרע הן תחושת הריקנות, העצבות והדיכאון המופיעות מיד אחרי המעשה האסור. בפתיחה לספר המוסר המפואר "מסילת ישרים" כותב הרב "שהאדם לא נברא אלא להתענג על ד' ולהנות מזיו שכינתו שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא", ומכאן ניתן להבין שרוצה ד' ואף מאוד שנתענג ולא רק בעולם הבא כי אם גם בעולם הזה, אלא שלא כל עונג הוא אמיתי ולא כל הנאה מצויה קולעת למטרה שאליה התכוון מי שברא את העולם ואת כל בני האדם יחד עם מערכות האמת והשקר, הטהור והטמא, שהרי גם הכופר הגדול יסכים שיש דברים רעים שאין דעת האדם סובלת.


אם שואל האדם את עצמו בתמימות כיצד יכול הוא להתענג בעולם הזה ובכך לעשות את רצון הבורא יתברך מחד ומאידך לא ליפול למלכודות שטומן לו היצר הרע, ברור הוא הדבר שרק התורה (מלשון הוראה) יכולה להדריך אותנו ולהגדיר את ההבדלים בין טוב ורע, עיקר וטפל ומהי מצוה ומהי עבירה, מה מקרב ומדבק אותנו אל ד' ומה מרחיק ומצער אותו יתברך. שנזכה לבחור רק בטוב. תמיד.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע